1

Onderwerp: Vieze, vieze botercreme

Laatst heb ik meerdere pogingen gedaan tot het maken van botercreme.
Het ziet er altijd zo leuk uit op een cupcake maar ulg, ik als zoetekauw vind het nog te zoet!

Kent iemand ook een decoreer creme die minder zoet is?

Kun je daarnaast ook zoetstof i.p.v. poedersuiker gebruiken?

Make cake, not war!

2

Re: Vieze, vieze botercreme

Ik haal de botercreme bij Aveve en die is niet zoet...;)

3

Deze schijnt erg lekker te wezen, die heeft Kadohke een keer gepost:

CREAM VANILLE FROSTING

Is ruim genoeg voor 30 CC's

90 g bloem
480 ml melk
400 g ongezouten Boter
400 g fijne kristalsuiker
10 ml (2 tsp) vanille essence

Klop de bloem en het melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken met bakpapier en af laten koelen tot kamertemperatuur.
Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten (geen minuut langer!!) in de koelkast.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

hih ik vind botercreme juist heerlijk maar met rolfondant eroverheen is het voor mij toch ook iets te machtig

where there is pie there is love

5

Slagroom met roomkaas met wat suiker erdoor. Krijg je de creme van cheesecake.. Hmmm errug lekker. Met wat citroen erdoor is ook erg lekker.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Meringue botercreme is wel erg lekker (maar nog steeds zoet)

Groetjes, Elly

7

hmm, dank jullie wel!
Ik ga aankomend weekend alle tips eens uitproberen.

@Elly67 word de botercreme in dat recept ook schuimachtig en hard?

Make cake, not war!

Nikkiej schreef:

hmm, dank jullie wel!

Nee, volgens mij niet hij is smeerbaar..
(als je meringue maakt word het wel hard dan heb je van die schuimpjes, maar meringue botercreme niet)

9

Pooh, wat is dat vanille essence, is dat ook van baukje, zit dat in een klein flesje?? Heb het nog nooit gezien volgens mij, in de winkel?? Wil dit ook wel eens proberen!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

10

chanttie57 schreef:

Pooh, wat is dat vanille essence, is dat ook van baukje, zit dat in een klein flesje?? Heb het nog nooit gezien volgens mij, in de winkel?? Wil dit ook wel eens proberen!!

Zit inderdaad in zo'n klein flesje, maar dan van dr. oetker als ik me niet vergis. Is gewoon te vinden in de supermarkt bij de bakproducten.

11

Valy schreef:
chanttie57 schreef:

Zit inderdaad in zo'n klein flesje, maar dan van dr. oetker als ik me niet vergis. Is gewoon te vinden in de supermarkt bij de bakproducten.

Hoera!! Eindelijk eens iets wat ik in huis heb, Dank je wel!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

12

Nikkiej schreef:

hmm, dank jullie wel!

Nee, het wordt heerlijk zacht en luchtig.

Groetjes, Elly

13

heb je botercreme gemaakt van de mix uit de webshop?
gewoon vind ik hem ook echt niet lekker... maar met een smaakje erdoor van bijvoorbeeld patidess wordt het echt een heerlijke creme!