1

Onderwerp: simpele vulling

Ik ben bezig met een 2 laags taart. Ik wil hiervoor graag een hele simpele vulling. Iets wat je kan maken met de dingen die iedereen wel in huis heeft (als jam, natuurlijk wel gelatine etc.). Het probleem is nameloijk dat we een taart moeten maken zonder echte geklopte slagroom in verband met alergi

INACTIEF

2

Re: simpele vulling

Laagje jam en een laagje botercreme.

Er zijn ook veel kant en klaar mousse/puddingen die erin kunnen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Mona pudding
stukjes chocolade
Fruit uit blik
Dulce de Leche (uit een potje staat bij het broodbeleg in de supermarkt)

Genoeg vullingen

4

Er vanuit gegaan dat het om een allergie gaat voor de slagroom (koemelk allergie?), dan kan je botercreme maken van plantaardige margarine (bijvoorbeeld Wajang of AH eigen merk) en poedersuiker (verhouding 1:1).
Hier kan je dan een smaakje aan geven met essense van oetker (vanille, citroen, amandel), hele sterke koffie (mokka smaak), chocolade pasta of gesmolten chocolade (er zijn koemelk vrije merken), verkruimelde koekjes door de botercreme.

Ook zou je koemelk vrije gele room (staat bij recepten) kunnen maken, eventueel met vruchtjes er op.

Aardbeien of kersen vlaaivulling en/of jam kan natuurlijk ook.

Of een laagje chocolade pasta/speculoos pasta en een laagje jam

succes

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

5

taartje gemaaakt !
helaas geen vulling, maar wel ge-aardbijen-c-ceerd (laagje jam over cake, dan trekt het erin.)
en de fondant lukte niet goed, in het recept stond dat je gelatine moest klaarmaken, en er dan glucose stroop door moest doen, had ik dus apppelstroop gedaan, en wat me het meeste opvalt is toen ik de poedersuiker doordeedt, werdt het niet wit, aldus en mooie cake, de mooiste tot nu toe .

INACTIEF