1

Onderwerp: Paar beginners vraagjes

Ik wil een geboorte taartje maken voor me zus.
Nu is het makkelijk want ik weet dat die maandag of dinsdag geboren gaat worden.
Maar wanneer kan ik dan het beste de taart maken.
Denk gewoon maandag of niet? En als ik hem zaterdag zal maken is die dan maandag nog te eten?

Nu heb ik al wel aarbeienmouse gemaakt en botercreme. Die staan allebei in de vriezer. Kan het weer opnieuw ingevoren worden mocht die overblijven? Vast niet maar ik weet niet zeker.

Vast bedankt voor de antwoorden.

Gr Chantal

2

Re: Paar beginners vraagjes

Ik zou m niet zaterdag maken voor het geval je hem pas dinsdag nodig hebt. Als je voor maandag van tevoren de tijd weet kan het prima op maandag! En die mousse zou ik inderdaad niet voor de 2de keer invriezen.... Als je mousse en bc goed luchtig zijn kan je er misschien bevroren wat uitscheppen/afsnijden? Dan hoef je niet alles te ontdooien.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Paar beginners vraagjes

Ik ben het eens met Mirjam, ik zou de taart ook niet vandaag maken. Wat je wel had kunnen doen is vandaag de taart maken, vullen en bekleden, en dan invriezen. Maar ik weet niet of dat nog een optie is voor jou. Mocht je de taart voor dinsdag maken dan zou ik het maandag of eventueel dinsdag maken, als je het redt met de tijd. De versiersels kan je nu wel maken en goed opbergen in een afgelsoten bakje.

Succes! ;)