1

Onderwerp: icing maken met rauw eiwit???

Ik heb een pak gepasteuriseerd rauw eiwit gekocht om icing mee te maken. Maar eigenlijk weet ik niet hoe? De recepten die ik vind zijn allemaal met eiwitpoeder.
Wie weet de verhoudingen tussen eiwit en suikerbakkerspoeder?? En nog belangrijker...wie wil ze aan me vertellen :) .

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

2

Re: icing maken met rauw eiwit???

Dit heb ik gevonden voor je...
Recept voor Royal icing:
1 eiwit 250 gr. poedersuiker (gezeefd)

Bereidingswijze:
Sla het eiwit in een grote kom stijf Voeg een kwart van de suiker toe en klop dit er goed door Voeg telkens een deel van het suiker toe en voeg een volgend deel pas toe als het vorige geheel is opgenomen Bewaar het glazuur goed afgedekt en op kamertemperatuur

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Hmm..je hoeft het eiwit niet op te kloppen hoor, gewoon los maken, gemiddeld 35 ml eiwit op 250 gram poedersuiker en dat op medium speed voor minstens 5 minuten mixen totdat het cremig is en kleine piekjes goed rechtop blijven staan........bewaren in de koelkast, liever niet langer dan een week, restjes opmaken door er bvb dropflowers ( of andere kant en klare vormen al dan niet gekleurd) van te spuiten, die goed laten drogen en in een luchtdicht afgesloten cotainer bewaren. Mits goed droog kunnen ze zo een jaartje mee.

I believe in Sandy Claws

4

Hartstikke bedankt!!! Ik ga er gelijk mee aan de slag!!

5

miekje schreef:

Hartstikke bedankt!!! Ik ga er gelijk mee aan de slag!!

Even nog extra, ik zet tegenwoordig rauw eiwiticing in de koelkast, ik had er buiten de koelkast namelijk 1 keer na 5 dagen vlekjes op, aangezien ik erg voorzichtig ben met eiwit omdat ik ook voor kids bak kies ik voor de koelkast nu, wel even op kamertemp laten komen voor je er mee gaat werken.

I believe in Sandy Claws

6

Dank je wel voor de extra tip. Ik had het inderdaad al in de koelkast gezet voor de zekerheid. Ik ben ook altijd bang dat iets zou bederven dus extra voorzichtigheid is geen overbodige luxe!!

7

ahhhh handig dit... daar zocht ik naar..

8

ellenkocky schreef:

ahhhh handig dit... daar zocht ik naar..

:thumb:  toevallig zat ik vandaag ook te denken: wat zou ik nog meer kunnen gebruiken voor icing ipv eiwitpoeder die ik was vergeten te bestellen!

Dus bedankt dat je het topic weer een liftje omhoog hebt gegeven.

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

9

Hoeveel icing kan je met dit recept ongeveer maken? Ik gebruik namelijk nooit icing en anders hou ik misschien teveel over of heb ik juist te weinig! :P

10

wordt dit ook hard? kan ik hiermee een strik inelkaar zetten?

11

jolanda80 schreef:

wordt dit ook hard? kan ik hiermee een strik inelkaar zetten?

Dit wordt zeker wel hard en droog.
Je kan er ook een diadeem van maken, dus een strik zou ook moeten kunnen?
Maar het nadeel is wel dat het heel broos is, dus heel snel kapot gaat.
Die diadeem lukt me niet, terwijl ik toch heel voorzichtig het papier eraf haal.
Als je het wil proberen, dan een strook bakpapier in de vorm van een lus leggen, deze met kwastje van icing voorzien. Dan zoveel keer als je lussen nodig hebt.
Goed laten drogen, dan bakpapier er heel voorzichtig afhalen.
Als het droog is dan lussen tegen elkaar aanleggen, en daar nog wat icing tussen doen?
Dit zal minder snel breken dan de diadeem, omdat daar veel gaatjes tussen zitten.
Succes.