1

Onderwerp: Beginner heeft tips nodig?

Hallo allemaal,

Geen idee waar dit topic het beste op zijn plaats is, daarom maar de (naar mijn mening) meest algemene rubriek gekozen..

Mijn beste vriendin is jarig geweest, over twee weekjes zijn we eindelijk klaar met onze vakantie baantjes en dus tijd om te logeren! Gezien ik nog steeeds geen cadeautje heb voor haar verjaardag (en die was 13 juli al :$) wordt het dus hoog tijd, ik had bedacht wat lekkers te maken voor haar en de rest van het gezin, voor als ik kom logeren.

Nu leken cupcakes mij wel geschikt om mee te beginnen.. Mijn vader is 25 augustus jarig, als de cupcakes lukken (of niet mislukken in elk geval ;)) waag ik dan een poging met een taart!

Dus, cupcakes.. Het recept daarvan heb ik hier al gevonden, dat lijkt me niet zo'n probleem toch? (Kan ik me op verkijken..)

Maar dan de versiering.. Mijn vriendin is g

2 Laatst bewerkt door makatralsy (07-08-2009 13:34)

Re: Beginner heeft tips nodig?

Die laatste is eigenlijk juist heel makkelijk....je hebt waarschijnlijk wel een slagroomspuit thuis, met verschillende spuitmondjes. Is anders ook goedkoop bij een Blokker of zo te vinden. Er staan verschillende recepten op deze site voor zo

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Okay, bedankt! Ohh, een webshop... Ik ben een webshopmonster! Ik ga direct eens rondsnuffelen!

En de eerste (twee), zijn die ook makkelijk te maken?

4

Ja, die zijn op zich ook heel goed te maken. Als je fondant  of marsepein hebt en kleurstof, dan kun je die ook maken. Zo

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Aah da's een super tip, dankje! Denk dat ik de meeste antwoorden op de vele vragen die ongetwijfeld nog gaan komen daar wel vind!

6

Poeh, de FAQ heeft een hoop antwoorden maar wekt ook een hoop vragen op! Wat is nu precies 'royal iceing'? Heb ik dat ook nodig? Waarmee zou ik het beste kunnen bekleden? Ik las over fondant, marsepein (laat ik daar nu gek op zijn (A)) en MFF? Maak ik dat zelf, koop ik dat? Waar? En kleurstof, waar koop ik dat? En de versiering, dat maak je van hetzelfde als wat je voor de bedekking hebt gebruik ofzo? Hoe kom je aan al die vormpjes?

7

je kan veel in de webshop kopen. via de zoek functie kan je ook veel antwoorden vinden op je vragen.

kleurstof en vormpjes kan je in de webshop kopen
mmf kan je zelf maken zie recepten
versiering maak je van hetzelfde waar je mee bekleed dus marsepijn en fondant

8 Laatst bewerkt door Dollie (09-08-2009 16:34)

Okay.. Bedankt voor jullie antwoorden, maar eigenlijk ben ik nog niet veel wijzer.

Allereerst, waar in de winkel koop ik kleurstof en bijv. vormpjes voor de decoratie? Ik vind de webshop geweldig, maar ik ken mezelf, ik koop van alles een beetje want ik weet niet precies wat ik nodig ga hebben

9

Kleurstof koop je hier: Categorie kleurstoffen.
Je kunt kiezen voor setjes van Wilton bijvoorbeeld, of zelf wat kleurtjes samenstellen. Ik vind persoonlijk dat het setje van 8 kleuren van Wilton je een heel eind brengt :Y

Het makkelijkst om zelf te maken is MMF. De rest (rolfondant en marspein) kun je beter kopen.  Marsepein zelf maken is meestal geen succes, een kilootje kopen is vele malen handiger ;)

Tijd is relatief, taart decoreren kost wel tijd, maar dat kun je uitsmeren. Decoraties kun je vooraf maken en afgedekt bewaren. Met een middag kom je - bij het decoreren van cupcakes - een heel eind. Hangt wel af van wat je allemaal ontdekt en wilt doen ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10 Laatst bewerkt door Dollie (09-08-2009 16:53)

No offence, maar ik vroeg net al waar ik in de winkel kleurstof kon kopen, met een uitleg waarom.. ^^ Mag toch aannemen dat ik in een gewone winkel ook wel kleurstof kan krijgen? Of ben ik weer veel te optimistisch? :p

Goed, dan ga ik de eerste keer maar MMF maken. Als ik het leuk vind, bestel ik wel marsepein! :Y (En een hooooooop andere dingen, vrees ik.. :$) Hoelang kan ik dat dan bewaren? Het lijkt mij dat je toch geen kilo marsepein in

11

Dollie schreef:

No offence, maar ik vroeg net al waar ik in de winkel kleurstof kon kopen, met een uitleg waarom.. ^^ Mag toch aannemen dat ik in een gewone winkel ook wel kleurstof kan krijgen? Of ben ik weer veel te optimistisch? :p

Oh sorry, dat begreep ik niet uit je vraag. Ik dacht 'waar in de winkel' als in: waar in de webshop :)

En nee, de kans dat je in een gewone winkel kleurstoffen kan kopen is niet zo groot. Sommige toko's hebben vloeibare kleurstoffen, maar die zijn niet handig voor marspein of rolfondant.  Geldt ook voor de kleine flesjes kleurstoffen die je wel eens in een supermarkt ziet. Als je gewone taartwinkels zoekt kun je op www.infotaartje.nl kijken, misschien dat je er eentje bij je in de buurt vindt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Hm, misschien dan toch maar bestellen.. Alleen dan all

13

Dollie, ook ik ben net begonnen en heb bij Pipoos heel veel leuke uitsteek vormpjes gevonden. Ze verkopen ze voor klei maar ze zijn van ijzer en volgens die mw van de winkel konden ze ook voor marsepein ed. Je koopt een setje van 3 maten (mooie maten trouwens voor cupcakes) voor 1.75 euro. Ze hadden sterren, bloemen etc.

Kleurstof moet wel eetbaar zijn dus via de webshop is handig. Als je wel marsepein wilt gebruiken kan je ook bv alleen roze kopen via de webshop (250gr is 2,95 meen ik) of een starters pakket (heb ik ook gedaan). Je kan marsepein lang bewaren, in een dichte verpakking wel een jaar.

14

Okay, bedankt!! Ik zal eens kijken wat ik het beste allemaal kan bestellen, en eens langs Pipoos gaan!

15

ik heb mijn eerste marsepeinen taart wel met toko- kleurstof gekleurd...
gaat wel hoor, alleen het is veel dunner, en zal je veel poedersuiker bij moeten voegen om het marsepein niet natvochtig te laten worden.
aangezien je roze moet hebben, kan je zelfgekleurde mmf met een piepklein druppie tokokleurstof(rood) al roze krijgen, en word het dus ook geen vochtige bal mmf

16

Ik heb nooit mmf gemaakt maar als je roze marshmellows gebruikt wordt het toch vanzelf roze? heb je gelijk geen kleurstof meer nodig, en als je dan van de witte marshmellows witte mmf maakt, kun je met wit en roze vari

Ik voel me een beetje kiezel...

17

ja word wel roze, maar heel licht roze

18

Okay.. Misschien dat ik dat dan doe. Ik moet alleen we leens opschieten met dat boodschappenlijstje, met drie volle dagen werken in het vooruitzicht moet iemand anders die voor mij doen, dinsdag ga ik al naar haar toe..

19

Oke ik ben denk ik nog een beginner maar ik heb een dringende vraag!
Ik heb bij de webshop van de leukste taarten super leukse stempels gezien.
Zijn stempels soort uitstekertjes? ik wil ze heel graag kopen maar ik weet het niet zeker!
Graag hulp!
Dit zijn de stempels http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1044

Groetjes Lo

20

[quote=Lo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

21

Adrienne schreef:

[quote=Lo

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Berichten [ 21 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Beginner heeft tips nodig?