1

Onderwerp: doorschijnen

heb nog niet de tip gevonden. wie heeft de gouden tip tegen het doorschijnen van witte/lichte marsepijn of fondant? ik zie zulke mooie witte taarten die zo strak zijn en niet door schijnen  hoe doen jullie dat toch? heb nu verschillende witte taartjes gemaakt met fondant en blijven doorschijnen. wat voor matriaal gebruiken jullie om goed af te smeren? een paletmes? hoop dat iemand de tip heeft.

2

Re: doorschijnen

Je fondant of marsepein iets dikker laten en dan je laagje botercreme waar je de taart mee afsmeert ook iets dikker maken.

Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Fondant heeft bij mij nog nooit doorgeschenen want die is al dekkend wit maar marsepein wel.

Groetjes Marlies

4

Ik masker mijn taarten aan de zij kant dik en mijn fondant rol ik niet heel dun deze combi werkt het beste voor mij en mijn taarten schijnen niet door :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

5

spices wat betekend masker?

maskeren is bedekken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

jolanda80 schreef:

spices wat betekend masker?

waarschijnlijk maskeren, indit geval afsmeren of bedekken met botercreme

8 Laatst bewerkt door Spices (13-08-2009 12:12)

Klopt maskeren is bedekken  van je taart ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

9

Eerst een heel dun laagje marsepein, dat wel doorschijnt, en er dan een dun laagje fondant erover heen. Hetzelfde als bij een bruidstaart.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

10

bedankt meiden. je kan dus ook ipv een laagje marsepein fondant doen? als mensen dus geen marsepijn lusten.

11

ja hoor bekleden met fondant is geen probleem. je moet dan uiteraard wel rolfondant nemen en niet de vloeibare fondant