26

Re: biscuit sponsig en stug! klopt dat?

mamalin schreef:

hoi elly

wauw wat is die mooi hoog! welke maat bakvorm is dat?

nee ze verkopen geen biscuit mix in de supermarkt... maar kan je ook gewoon een taart maken met cake mix.. of is dat echt heel anders?

lin

Die is gebakken in een springvorm van 24 cm. De randen heb ik verhoogd met bakpapier.

Groetjes, Elly

27

meiden!!! ik heb nu de eerste taart in de oven en hij komt omhoog!!!!!! ben blij!!!!
heb gister veeeeeeels te kort geklopt joh~!!

nu maar hopen dat hij er goed uitkomt en lekker smaakt...
heb trouwens zelfrijzend bakmeel gebruikt hoop maar dat dit goed is! hihi

liefs lin

28

ik heb trouwens een silecone vorm van 6 cm.. volgende keer wil ik hem gaan verhogen... zijn hier nog tips voor?

liefs lin

ow ben nu al trots hahahh

29

hoi Lin,

Plak aan de randen van je vorm een rand van bakpapier, zo verhoog je je vorm.

Gewoon eerst je vorm met boter insmeren en dan je rand plakken.... tis net knip en plakwerk!

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

30

heyyy angelique

bedankt meid... ga ik proberen.
heb ik gelijk nog een vraag.. mijn biscuit was na 20 minuten al droog met naald...
geen beslag meer aan! hij is ook best bruin!

heb hem er dus maar uitgehaald... hij staat nu af te koelen..
kan het dat ze na 20 min al klaar zijn??

vind wel een overheersende ei geur..

lin

31

oeps nog 1 ding!

ik heb de silecone vorm niet ingevet!! moet dit wel bij silicone?

lin

32

Hoi hoi

Het kan best hoor dat hij dan al goed is.

Als je biscuit dan klaar is, draai hem na een minuut of tien om en laat hem dan verder afkoelen.

De oderkant wordt dan dus de bovenkant, je hebt dan een gladde kant om netjes op te werken.

Ik heb nog nooit het recept van hier gebruikt, ik gebruik altijd de mix, ideaal!

Dus wat betreft ei lucht...??

Kom anders een keer hier freubelen, lijkt me gezellig!

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

33 Laatst bewerkt door mamalin (12-08-2009 11:18)

heb hem er net uitgehaald... hij plakt enorm aan de onderkant! wel invetten dus lijkt mij...

hij is nu dus aardig stuk maar dat geeft niet morgen weer een poging! hij smaakt verukkelijk... en is echt gaar na 20 minuten.. denk dat als ik hem er langer in had gelaten hij verbrand was geweest..

mijn vorm was 27 cm en 6 cm hoog. in de oven kwam hij mooi omhoog hij is alleen nu wat ingezakt en is 4 a 5 cm.... hoe kan ik ervoor zorgen dat hij hoger wordt?

liefs lin

34

In principe hoeft dat volgens mij niet, ik ben alleen niet zo'n voorstander van die vormen, maar dat is persoonlijk...

Volgens mij is het zo dat als je hem 1x hebt ingevet, het altijd moet doe

Ikzelf gebruik gewoon die springvormen die je overal kunt kopen en verhoog hem dan.

bij een vorm waar je van die ruitjes hebt op de onderkant doe ik dan ook bakpapier.

succes!

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

35

Gewoon ff naar de blokker gaan en wat van die vormen kopen,

zijn goedkoop en in verschillende maten

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

36

hoi angeliqeu

lijkt me gezellig jij bent ervaren en kennen elkaar natuurlijk al wel even een tijdje hahahah

ik heb me laatste bericht nog bijgewerkt...

me taart steeg mooi omhoog in de over.. (6 cm vorm) maar is nu uit de over wat ingezakt naar 4 a 5 cm... is dat te laag? hoe kan ik ervoor zorgen dat hij hoog blijft? als ik hem langer in de oven zou houden denk ik dat hij verbrand was...

ik heb ook een springvorm.. alleen de plaat is best beschadigd... misschien kan ik daar dan bakpapier onmheen vouwen?

liefs lin

37

Hoi,

Bij je springvorm: gewoon bekleden met bakpapier!

4 a 5 cm is misschien niet heel erg hoog maar gewoon proberen om hem 2x te snijden zodat je 2 lagen vulling ertussen kan doen. Ik zou de vulling alleen niet onwijs dik doen om de taart dan veel hoger te krijgen want dan eet je vulling met taart ipv taart met vulling

een taartzaag is erg handig!

succes en wel een foto showen hoor!

Liefs An

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...