1

Onderwerp: Onder"borden"

Ik vraag me af, overal zie ik jullie taarten op ondergrondjes, bekleed met leuk folie enzo. Maar wat gebruiken jullie daaronder? Is dat karton? Of een stuk plank?
Iemand ideetjes?

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

2

Re: Onder"borden"

ook nu weer precies zoals je schrijft, de

3

Ik ben toevallig vandaag bij de Praxis geweest.
Heb een plaat van mdf (4 mm dik) van 122 bij 61 cm laten zagen in een aantal plaatjes: 2 van 30 bij 30, 4 van 25 bij 25, 6 van 20 bij 20.

De plaat kostte 10 euro (nu met 20% korting vanwege kortingsstickers) en het zagen was helemaal gratis!!

En aangezien ik meestal taarten maak alleen voor bekenden, krijg ik het onderbord wrs. toch wel weer terug, dus kan ik het opnieuw gebruiken.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

4

ik heb ze bij de gamma gehaald
40 plaatjes van 30x 30
20 plaatjes van 40x40
20 van 25x25
20 van 20x20

voor 25  euro ... gewoon gewacht tot het hou tin de aanbieding was en toen flink ingeslagen
zagen was gratis met de gamma pas
en nee ....die mensen vonden me ff niet zo aardig meer :O

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

5

dames, let er op dat je wel alles 1 cm kleiner laat zagen anders passen de ingepaktje plankjes niet netjes in de doos.....
bijv. 29x29 cm ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

kwebbeltje schreef:

dames, let er op dat je wel alles 1 cm kleiner laat zagen anders passen de ingepaktje plankjes niet netjes in de doos.....
bijv. 29x29 cm ;)

goed dat je dat nog zegt. ik heb ze vorige week ook laten maken met jou tip, geweldig. het staat zo mooi vind ik.

7

Hallo,

Ik heb even een vraagje wat aansluit bij dit onderwerp..
Ik vroeg me namelijk af of je de taart dan ook echt rechtstreeks op het inpakpapier moet zetten. want als het wat vochtig word geeft het misschien wel af op de taart en dat lijkt me niet helemaal gezond :S of maakt dat niet uit?

Groetjes Miriam

8

nee je moet er wel inpakfolie ofwel bloemistenfoliet overheen doen

9

Brigitte schreef:

oke mag dat ook gewoon doorzichtig inpakfolie zijn wat je gewoon bij elke winkel kunt kopen?

Groetjes Miriam.

10

Ik doe er boeklon overheen, wel even voorzichtig want vast is vast natuurlijk:)

11

mamamir28 schreef:
Brigitte schreef:

oke mag dat ook gewoon doorzichtig inpakfolie zijn wat je gewoon bij elke winkel kunt kopen?

Groetjes Miriam.

Ja dat kan gewoon!!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

12

Brigitte schreef:

Dit was ook een vraag van mij!!

Moet ik de inpakfolie dan over de cadeaupapier doen?? Want als je zo kijkt naar de foto's zie je helemaalgeen folie, maar ja misschien wel logisch omdat het doorzichtig is..

Sih@m..

13

Ik heb een hele lieve buurman die zoveel kartonnetjes in diverse maten heeft geschneden dat ik de komende 20 jaar nog vooruit kan ideaal.

14

lang gezocht, maar eindelijk toch dit topic gevonden; elja bedankt voor de vermelding van de indeling, dan ga ik morgen ook een plaat halen!!

Groetjes, Dorothea.

15

kwebbeltje schreef:

bijv. 29x29 cm ;)

dat heb ik niet gedaan en het past precies! misschien zagen ze hier beter ;)

Groetjes Marit.

16

Ik ga meestal op zaterdag naar een bouwmarkt, daar hebben ze vaak een hele bak
afvalhout, vraag lief of ze daarvan wat maten willen zagen en ik heb het al 2x gratis mee gekregen toppie !!!!
Ik vraag wel aan mijn opdrachtgevers of ze de plankjes tzt terug willen geven anders blijf ik bezig. Succes hoop dat het bij jullie ook werkt.
Groetjes Kiki

17 Laatst bewerkt door Grima (12-08-2009 00:19)

marit78 schreef:
kwebbeltje schreef:

bijv. 29x29 cm ;)

dat heb ik niet gedaan en het past precies! misschien zagen ze hier beter ;)

Dat komt doordat de zaagsnede ook wat hout verbruikt, waarschijnlijk precies die paar millimeter dat-ie precies in je doos past. Hij is dan wel lastig uit de doos te tillen, zonder de doos te slopen,