1

Onderwerp: Opgestuurde Fondant met aflopende houdbaarheidsdata?

Ik heb vorige week verschillende kleuren Fondant via de leukste taarten shop besteld en die heb ik gisteren ontvangen. Maar nu is de houdbaarheidsdatum van al deze pakjes al minstens 2 maanden verlopen en zelfs 2 van april! Er staat; best te gebruiken tot ... en dan of april, mei, juni. En dat terwijl we in augustus zitten. Klopt dit? Want het is de eerste keer dat ik de verjaardagstaart van mijn dochtertje zelf ga maken en ik wil niet dat, in het ergste geval, zij en haar gasten ziek worden of in het minst erge geval dat de taart niet te eten is. Ik had verwacht producten te krijgen binnen houdbaarheidsdata. Heeft iemand hier ervaring mee of dit fondant nu nog te gebruiken is?

2

Re: Opgestuurde Fondant met aflopende houdbaarheidsdata?

Weet je zeker dat er geen 2010 op staat?
En zo ja, dan lijkt me dat de shop mailen de eerst logsiche actie is?

(je andere topics!! met dezelfde inhoud heb ik trouwens verwijderd)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Lijkt me iets om gewoon de shop even over te mailen.

Groetjes, Sylvia

4

Marianne schreef:

Nou, ik heb wat gezocht op dit forum en al eerder gelezen dat fondant een korte houdbaarheidsdatum heeft. We zitten in augustus, is het dan mogelijk dat er april, mei, juni 2010 bedoelt wordt? Want dan zou het bijna een jaar lang houdbaar zijn...  Daarom vroeg ik me dit af...

5

IndianSummer schreef:
Marianne schreef:

Nou, ik heb wat gezocht op dit forum en al eerder gelezen dat fondant een korte houdbaarheidsdatum heeft. We zitten in augustus, is het dan mogelijk dat er april, mei, juni 2010 bedoelt wordt? Want dan zou het bijna een jaar lang houdbaar zijn...  Daarom vroeg ik me dit af...

Ik zou nog maar eens goed de datum controleren - voordat je de SHOP mailt ;), want hoe dan ook MOET er een jaartal bijstaan.

En waar op dit forum heb je gelezen dat fondant een korte houdbaarheidsdatum heeft???

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Fondant met korte houdbaarheid is nieuw voor mij?? Ik weet wel dat bijv. van Rensaw de marshmallowfondant korter houdbaar is dan de RegalIce. Ik ben even voor je naar mijn workshopruimte gelopen; de langsthoudbare MMF is februari 2010 en de langsthoudbare RegalIce (die jij ook zult hebben gezien de kleuren die je noemt) is mei 2010. Dat jaartal is trouwens niet te missen hoor?
Spullen zijn in juni gekocht trouwens.

7

Ik weet dat er op mijn pakjes 2 data onder elkaar staan. 1 productie(?)datum en daaronder, een jaar later, de houdbaarheidsdatum.
Ik schrok ook wel eens van de datum, tot ik de datum eronder las. Misschien is dat het?

8

petra82 schreef:

Ik weet dat er op mijn pakjes 2 data onder elkaar staan. 1 productie(?)datum en daaronder, een jaar later, de houdbaarheidsdatum.
Ik schrok ook wel eens van de datum, tot ik de datum eronder las. Misschien is dat het?

YEP! Had ik ook! :lol:

Groetjes, Marielle

9

Ben eerlijk gezegd toch wel heel nieuwsgierig waar nu het misverstand in zat, ... :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Ja, anders ik wel ;)

11

Ik kan het mij haast niet voorstellen dat je producten van over de datum hebt, zij verkopen zoveel dat het waarschijnlijk niet eens de tijd krijgt om oud te worden hahahahahaha.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

12

nikki69 schreef:

Ik kan het mij haast niet voorstellen dat je producten van over de datum hebt, zij verkopen zoveel dat het waarschijnlijk niet eens de tijd krijgt om oud te worden hahahahahaha.

dit denk ik ook. Enne als er iets tegen de datum aanloopt, dan hebben ze het in de showroom al liggen om te verkopen

13

En ben je er al uit wat het is?
Anders gewoon even contact opnemen denk ik. Als het over datum is krijg je vast nieuwe