Onderwerp: taart zakt in!
help mijn taart zakt in!
mijn recept voor moscovisch deeg bestaat uit:
5 eieren
150 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
125 gram bloem
25 gram ma
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart zakt in!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
help mijn taart zakt in!
mijn recept voor moscovisch deeg bestaat uit:
5 eieren
150 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
125 gram bloem
25 gram ma
Hoe maak je het beslag?
Vet de bakvorm in en bestuif deze eventueel met bloem.
- Meng de eieren met de (vanille)suiker in een kom en zet deze kom in een bak met warm water.
- Klop nu met een mixer totdat het mengsel schuimig is geworden (minimaal 8 minuten op de hoogste stand en 2 min. op de laagste stand en klop lang genoeg zodat je mengsel genoeg lucht bevat).
- Zeef de bloem en de ma
Ik heb gisteren een taart gebakken met moscovisch deeg, maar de taart is zo dun als wat, niets gerezen. Oven tussentijds niet opengehad. Gewoon een vorm van 22 cm gebruikt. Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?
Het zout moet je eigenlijk bij de eieren en de suiker doen omdat zout het effect heeft om het wat steviger te maken.
Let ook op dat als je de eieren suiker en zout in warm water zet dat ze niet warmer mogen zijn dan 37 gr.
Het beslag moet als het klaar is koud aanvoelen.
Is dit niet het geval dan zit er geen stand in en zal het tijdens het mengen met de bloem in elkaar zakken.
Ook het bak resultaat is dan niet goed omdat de cellen niet stevig genoeg zijn om de uitzettende lucht tijdens het bakken vast te houden.
Als de eieren en suiker op kamertemperatuur zijn hoef je eigenlijk niet te verwarmen
het duurt dan wel langer voordat het beslag luchtig is maar het eind resultaat is stukken beter ook is het voordeel dat je veel langer kunt spatelen zonder dat het beslag instort.
PS het is net of ik weer op school zit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart zakt in!