Onderwerp: graag tips voor gebruik lace flower cutters!!!

heey meiden

ik heb voor donderdag een opdracht voor mijn eerste bruidstaart staan... Het bruidspaar wil graag een taart met de lace flowers erop. ik heb ze net vandaag binnen gekregen, en uitgeprobeerd maar ik krijg de fondant niet netjes uit de uitsteker! Ik gebruik fondant met tylose...

Heeft er iemand tips hoe je ze er mooi uitkrijgt???

ik moet er eingelijk vanavond of morgen wel mee beginnen.. omdat ze ook nog moeten drogen voordat ze op de taart gaan!!! stress stress stress... leuk zo

groetjes Angela

2

Re: graag tips voor gebruik lace flower cutters!!!

een naald gebruiken en heeeeel veel geduld

maar ik heb er ook ruzie mee ;) en wat ik de laatste keer heb gedaan is gewoon de fondant dun uitrollen, even laten liggen, dan dat ding erin drukken maar niet helemaal diep, zodat je een afdruk krijgt, en die afdruk dan met een scherp mesje uitsnijden.

3

Zou het niet mooier zijn om Gumpaste en fondant  of MMF op 50/50 te gebruiken.
Ik gebruik dat met mijn Patchworkcutters .Ik rol de gumpaste/fondant dun uit op een iets ingevette placemed,en dan als de fondant uitgerold is maak ik dat ook een beetje vet met crisco en dan steek ik de vormpjes uit goed insteken in de fondant dan een beetje schuiven met de uitstekers met je ene hand de uitsteker vasthouden en een beetje drukken op je blad en dan met je andere hand de overgebleven fondant rondom de uitsteker weg trekken.
De uitsteker kan je dan weg halen en door de crisco of ander vet blijft de lace flower op je blad zitten.

Het is zo mooi met gumpaste/fondant want dat kan je dan heel dun uitrollen even iets op laten stijven en dan leg je het met een paletmesje zo op je taart.

Ik hoop dat je het begrijpt het is zo moeilijk h

groetjes van Ann

4

Ik heb je mail beantwoord, hopelijk heb je er iets aan...

5

Nog een dommere vraag
wat is MMF ?

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

6

MMF is volgens mij marshmallow fondant.
Is het ook niet mogelijk om de flowers als je die laat drogen in de vriezer te stoppen??
Of is dat juist niet weer de bedoeling als je de flowers laat drogen.
Ben ook nog maar een beginneling, dus ik zou ook graag willen weten hoe het moet, want ik krijg de flowers ook volgende week en dan moet er zeker een taart mee gemaakt worden

sandra