Onderwerp: bloemsuiker
Klein vraagje:
Ik gebruik bloemsuiker zodat mijn marsepein en rolfondant niet blijven kleven maar dan blijf je soms zo'n witte stukjes zien, hoe krijg ik deze weg of kan ik dit vermijden?
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » bloemsuiker
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Klein vraagje:
Ik gebruik bloemsuiker zodat mijn marsepein en rolfondant niet blijven kleven maar dan blijf je soms zo'n witte stukjes zien, hoe krijg ik deze weg of kan ik dit vermijden?
Groetjes
Crisco gebruiken en geen poedersuiker. Heel licht invetten is genoeg.
Van crisco gaat het alleen maar meer plakken volgens mij.
Je kunt best zachtjes over de suiker wrijven dan gaat het wel weg en anders een drupje water..
Probeer anders eens ma
Van crisco gaat het alleen maar meer plakken volgens mij.
nou, bij mij echt niet hoor!
crisco is juist tegen het plakken... werkt ontzettend goed!
Ja op je handen, maar niet op je werkblad en volgens mij bedoeld ze dat
Maar ik kan het mis hebben
of alleen op je werkblad strooien en zorgen dat het onderkant van je marsepein of fondant blijft ?
ik veeg meestal even met mijn handen eroverheen zodat alles weg is .
Ik gebruik ook crisco op mijn werkblad en werkt altijd prima TEGEN het plakken
Gr, Miriam
Echt??? Nou dan is het er bij mij met geen mogelijkheid meer af te rammen
Grappig dat iedereen zo zn eigen handigheidjes heeft toch
Hoi,
Bedankt voor de antwoorden. Crisco heb ik niet in huis, zal ik op mijn verlanglijstje zetten voor (weer) een volgende bestelling. (Moet het maar niet zo ontzettend leuk zijn, toch)
Hij blijft aan mijn werkblad hangen, maar ik ben zo wild dat als ik uitrol toch poedersuiker meeneem en er ook aan de bovenkant hangt. Ik zal het voorlopig proberen voorzichtig weg te borstelen met een penseel en een beetje water.
Groetjes
Je kan ook een blok plantaardig frituurvet hier voor gebruiken, kan je gewoon in de supermarkt kopen.
ik zou het niet met water weghalen.. dan krijg je glimmende plekken
Leer je fondant / marsepein goed op te tillen terwijl je het uitrold
en laat je roller niet op je werkblad terecht komen..
Het is even een handigheidje maar oefening baart kunst
Ik gebruik wel regelmatig een beetje crisco op mijn handen tegen het kleven en verder om op uit te rollen een bureaubladlegger van Ikea (5 euro). Werkt super!! Kleeft niet en je hoeft geen cricso of poedersuiker te gebruiken.
Voor kleine dingen gebruik ik de flexibele snijmat van Ikea (2 voor 2 euro) Hier leg ik alleen een klein stukje antiglij (van een rolletje van Blokker) onder want het matje glijdt anders weg. Ook hierop geen gekleef.
Ik gebruik nu frituurvet nav een tip hier!
Ideaal!!!
wilde ik ook net neerzetten; hier ook frituurvet.
Als je maiszetmeel( maizena) in een zakdoek doet en de puntjes van de zakdoek bijeen neemt en daar een elastiekje rond doet( zodat je eigenlijk een zakje hebt gemaakt) dat is ideaal omm zowel je werkblad als je gumpaste mee te bestuiven, geen kleven meer en geen vlekken!!!!
uitrollen op een stuk plastic tafelzeil. Dit is echt ideaal!!!
Olie (arachideolie of zonnebloemolie) op wat keukenpapier en je oppervlak ermee inwrijven. En plastic zeiltje werkt uitstekend.
Misschien een stomme vraag, maar wat is crisco en waar haal ik dat?
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Misschien een stomme vraag, maar wat is crisco en waar haal ik dat?
Ik heb er nog nooit van gehoord.
even googlelen
mirjan schreef:Misschien een stomme vraag, maar wat is crisco en waar haal ik dat?
Ik heb er nog nooit van gehoord.even googlelen
(je wilt niet weten wat je dan tegenkomt........)
Hi mirjan, ik weet niet waar je woont, maar het is te koop bij toko's, de webshop en Hanos voor zover ik weet. Maar ook frituurvet schijnt goed te werken, heb ik zelf nog niet geprobeerd, met zo'n pot Crisco doe je namelijk best wel lang.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » bloemsuiker