1

Onderwerp: Hoeveel fondant voor 30cm kapsel?

Hallo,

Ben gloednieuw op dit forum en ook kraakvers op het gebied van taarten bakken en decoreren.  Heb nu zo'n 2 maanden allerlei probeersels in de handen (en achter de kiezen :9 ). 

Ik heb binnenkort 4 taarten van 30cm diameter te bekleden.  Volgens de tabellen hiernaast heb je zo'n 775g rolfondant nodig voor 1 taart, dus netjes 3,5kg besteld.   
Bestelling is daarnet geleverd (wat een service toch telkens!), maar nu ik die 3,5kg zo zie liggen, lijkt het weinig.  Tabellen nog eens nagekeken. 

"Op papier" klopt het allemaal wel, maar mijn "gevoel" doet nog wat moeilijk, dus dacht ik "Toch maar even de kennis van wat meer ervaren taartenliefhebbers
inroepen ...".  Jullie dus. :)

Maak ik me onnodig zorgen en gaat die 3,5kg fondant voldoende zijn?  Of kan ik toch maar beter een kilo'tje als reserve bestellen?

Alvast bedankt!
Annelies

2

Re: Hoeveel fondant voor 30cm kapsel?

Als ik jou was, zou ik eerst een 775 gram volgens jou uit gaan rollen, en dan werkelijk eens kijken of je genoeg hebt. Het valt vaak reuze mee.En anders bestel je er nog een kilo erbij, weet je zeker dat je genoeg hebt. En het gaat niet kapot. Fondant is wel een half jaar of iets langer houdbaar. Wanneer je het goed opruimd!!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Bedankt voor de tip, Bakmams!  Denk dat ik idd. maar eens wat ga uitrollen om te kijken hoever ik er mee kom.  En wanneer ik de fondant dan terug luchtdicht verpak, blijft 'ie nog wel even goed, niet?  Gaat 'ie dan ook niet uitharden?

Ga zowiezo nog een kilo'tje extra bestellen, ben nog lang niet klaar met taarten bakken, dus verloren is het zeker niet. :lol:

4

Wanneer je het fondant na het uitrollen weer luchtdicht verpakt, is er niets aan de hand, en blijft het zeker nog een lange tijd goed.
En gaat ook niet uitharden hoor.
Succes met bakken!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.