1

Onderwerp: Is "fondant icing" gewoon glazuur?

Ik heb al gesurft met de zoekfunctie maar kan het niet vinden.
Volgens het menneke van de winkel waar ik een zak "fondant icing" heb gekocht is dit hetzelfde als wat op de tompoucen zit. Klopt dat?

Groetjes,
Suzanne

2

Re: Is "fondant icing" gewoon glazuur?

Hm, ik weet het niet. Op tompouzen blijft het toch nog een beetje plakkerig, terwijl andere fondant (dus schenkfondant) toch wel soort van uithardt.
Welk merk is het?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Het merk is PME, arts and crafts. Superfine decorating sugar. Fondant Icing.

4

Hoi hoi...

Weet iemand hier meer over mijn vraag? Wil nl eens iets anders dan fondant proberen.

Alvast bedankt!

5

Ik denk eigenlijk niet dat het hetzelfde is, maar zeker weten doe ik het niet. Wat voor handleiding om het klaar te maken staat er op het pak?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Oh...nu ben ik niet thuis en heb ik het niet bij de hand.
Het is een poeder dat je moet aanmaken met water. Net eigenlijk als royal icing poeder.

7

ik heb daar ooit ook een zak van gekocht en 1 keer gebruikt om een randje te spuiten. Dat ging dus echt niet. Hij wordt dus niet echt hard. Maar of je het kan vergelijken met de tompouces-topping durf ik niet te zeggen. (de zak is ondertussen al verdwenen in de kliko :O)

8

Hmmm...ik wilde het gebruiken voor de taart te bekleden. Maar dat is dus niet echt geschikt volgens jou Natalie?

Groetjes,
Suzanne

9

Nee, daar is dat echt niet geschikt voor. Dan moet je toch echt fondant hebben. (Mocht je dat nodig hebben... ik heb net weer een nieuwe voorraad gekregen ;))

Het enige wat je zou kunnen proberen is om een cupcakeje er mee te bedekken maar of dat een succes gaat zijn :think: :S Laat je ons wel weten hoe het gegaan is??

10

Oke... dan maar het zekere voor het onzekere nemen....fondant heb ik idd nodig...hihi....ga vanmiddag naar het winkeltje in Baek....;)

11

Welk winkeltje in Beek??? O-)

12

Het suikeratelier in Beek....

hetsuikeratelier.nl

Pas op....verslavend....

13

Ik heb de link aangepast ;)

Zie de regels van het forum:

Spelregels mbt linkjes naar en & reclame voor andere sites
Het (forum van) Deleukstetaarten.nl wordt mogelijk gemaakt door de webwinkel www.deleukstetaartenshop.nl.

* # Een topic starten om reclame te maken voor een (web)winkel voor taartdecoratie is niet gewenst; dit geldt ook voor anti-reclame topics
    * # In een lopend topic een andere (web)winkel noemen kan, zolang dit binnen de context van het topic valt. Vermijd dan wel zoveel mogelijk het gebruik van linkjes
    * # Je mag wel verwijzen naar (web)winkels die zich niet specifiek richten op taartdecoratie
    * # Een topic met anti-reclame voor een andere (web)winkel voor taartdecoratie zien wij ook liever niet op het forum

Registratie met als doel reclame te maken voor je site of je bedrijf is niet gewenst,
ook niet als de site of het bedrijf niet specifiek over taart decoratie gaat.
Neem voor commerciele reclame-mogelijkheden contact op met de eigenaar van deze site