Onderwerp: 1001 nacht
Gisteren mijn verjaardag gevierd (ik ben de 10de jarig) en daar moest natuurlijk wel een mooie taart voor komen .
Ik heb me laten inspireren door het kleine plaatje achterin de mjamtaart, waar je kunt zien wat er in het volgende nummer komt.
Dusten is heel erg leuk maar volgende keer dust ik de koepeltjes voordat ik ze stapel de randjes had ik gelukkig wel los gedust. Ik vind het wel lastig om het mooi egaal te dusten. Heeft iemand hier toevallig een tip of een link voor?
De grote taarten zijn gevuld met frambozenjam, champagnemousse en verse frambozen. De tweede laag is gevuld met krokant witte chocolade, verse aardbeienmousse en weer krokante witte chocolade.
Bij de koepel van de grote taart is de onderste laag getrempeerd met Grand Marnier en daarna gevuld met chocolademousse. De tweede laag is gevuld met sinaasappelmarmelde en Zwitserse room. Afgesmeerd met sinaasappelbc.
Zowel de koepeltjes als de onderkanten van de kleine torentjes zijn gevuld met chocolademousse en sinaasappelmarmelade. En ook deze zijn afgesmeerd met sinaasappelbc.
Scherpe kijkers zien een scheur bovenaan de tweede taart, dat kwam helaas door de warmte. Zelfs met de ventilator erop had de taart het zwaar Ook de sierrandjes bij de kleine koepeltjes kreeg ik er lastig op. Ze bleven maar uit elkaar vallen.