1

Onderwerp: Taart voor ca 80 pers

Kan iemand mij ongeveer vertellen welke maten (ronde bakvorm) ik hiervoor moet gebruiken als ik een bruidstaart voor ca 80 pers moet maken? Ik ben een beginneling maar mijn broertje die ooit banketbakkers opleiding heeft gedaan gaat me helpen.

Wat zou makkelijker zijn, een stapel of losse taarten of op een plateau?
Hopenlijk kan iemand me een beetje op weg helpen.

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

2

Re: Taart voor ca 80 pers

Bij tabellen(links) kan je vinden hoeveel stukjes je uit welke taart je kan halen.

Een aantal losse taarten lijkt me makkelijker, ivm het inzakgevaar van een stapel. Maar een stapel vind ik persoonlijk weer mooier ;)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

Je moet anders op de site van Wilton kijken bij de bruidstaarten.
Dan staat er in een kolom links. Welke ronde vormen je kan gebruiken?
En voor hoeveel personen

4 Laatst bewerkt door Spices (09-08-2009 16:36)

Als je taart van biscuit beslag gemaakt wordt dan moet je de aantal houden van de tabel (links) maar als je cake beslag gaat gebruiken dan kan je de aantal aanhouden van de Wilton site ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

5

een lastige keuze. ik heb vorige week net de bruidstaart voor mijn broertje gemaakt dit is een stapeltaart geworden wel een echte bruidstaart vind ik zelf. Helaas zakte de taart na de eerste keer stapelen iets in, opnieuw gestapeld en toen ging het wel goed.

met een plateau heb ik nog nooit gewerkt. wat ik wel gedaan heb is een basiscursus bruidstaarten maken gedaan. dit vooral een keertje te stapelen en wat tips op te doen over het mooi strak bekleden.

succes

groeten
Krista

6

marielle01 schreef:

Je moet anders op de site van Wilton kijken bij de bruidstaarten.
Dan staat er in een kolom links. Welke ronde vormen je kan gebruiken?
En voor hoeveel personen

Hier zou ik mee oppassen omdat ze in US en UK heel anders snijden dan wij gewent zijn.. in Engeland is het ook geen biscuit wat ze bakken.. maar meer een soort van cake..
Dan kom je toch heel anders uit..

Als je voor een stapel gaat moet je goed opletten dat je een mooie verhouding tussen de taarten hebt.. dus bijvoorbeeld een taart van 30 met daarop eentje van 25 vind ik niet echt mooi.. het randje dat je dan overhoudt om decoratie op te leggen/zetten is dan heel klein..

voor 80 personen zou ik kiezen voor

40            43 stukjes
30 cm       24 stukjes
20 cm       11 stukjes

Je gaat dan of voor 78 stukjes... of je maakt de kapsels een ietsjes hoger zodat er nog meer uit kunnen dan hier boven beschreven

eventueel nog  een 10 cm er bovenop voor de topper en als invries taartje

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Dank je wel meiden voor de informatie. Hier kan ik wel wat mee...
Groetjes Cindy

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy