Onderwerp: bruidstaart met luchtballon
Vorig jaar na het maken van mijn eerste taart werd ik meteen door mijn broer en schoonzus gevraagd of ik hun bruidstaart wilde maken voor 07-08-09. Ik heb ja gezegd maar toen kwam het. Hoe ga ik dit doen en wat gaat het worden. Zij houdt niet van bloemen en hij wou graag zwart wit.
Na lang dubben en zoeken is dit het resultaat geworden. Een beetje zwart wit met een luchtballon als topper. Hij heeft haar gevraagd in de luchtballon of ze met hem wilde trouwen en de tekst op de taart was de tekst op hun kaart.
Eigenlijk had ik een parelrand op de bovenste en de tweede laag willen hebben maar door de warmte wou het niet lukken om mooie parels te maken. Dus heb ik kleine roosjes op de bovenste gedaan en lint om de andere drie.
Doordat dit voor mij de eerste echte hoge stapeltaart was en je van je fouten moet leren ging het bij met het stapelen mis. De taart zakte 4 uur na het stapelen scheef. Ik heb 's avonds om half twaalf nog op nieuw staan stapelen en toen ging het gelukkig wel goed.
Op het laatste moment de taart naar buiten, want wat was het warm vrijdag en wij hadden feest buiten in de tuin, in een geweldige open tent. De topper erop en daar kwam een windvlaag die de ballon mee nam vandaar dat de taart niet geheel perfect meer is op de foto. Het bruidspaar vond hem helemaal geweldig en hij smaakte heerlijk.
De vulling waren van boven naar beneden:
1 monchoubavarois met lemon curd
2 chocolademouse met marshmellows en creme du leche
3 monchoubavarois met bastogne koek en kersen
4 aardbeienbavarois met zwitserse room
en nu alleen nog even de taart
De tekst heb ik laten drukken op icing en deze is
7-8-09
ja ik wil
nou misschien
nee een ander keertje
bedankt voor het kijken