1 Laatst bewerkt door jessicao (08-08-2009 13:24)

Onderwerp: koekjes/fondant vraagje

Ik hoop dat ik hem goed plaats, anders zie ik hem wel ergens anders verschijnen.

Mijn zus hoopt binnen nu en een week of 3 haar baby te krijgen. Nu heb ik pas een hele mooie uitsteker gekocht (ben er heel blij mee Vivian), van een romper. Maar daar zitten dus ook die texturematjes bij (van Stephen Benson??). Hoe lang voor de tijd kan ik dan de koekjes bakken en wanneer kan ik ze dan decoreren, met rolfondant? Ik wil er nml graag wat klaar hebben als we er naartoe gaan als beebje er is. Of zou het handiger zijn om de rompertjes te bakken en te bewaren en ook wat rompertjes uit fondant te hebben en ze er dan snel op plakken??
En plak ik er dat op met een beetje icing??

Jessica

2 Laatst bewerkt door Tasch (08-08-2009 21:43)

Re: koekjes/fondant vraagje

Hallo Jessica,

Ik zelf zou de koekjes bakken en bewaren. Het decoreren met fondant gaat heel snel. Plakken doe ik met stevige icing. De icing is ook in de koelkast houdbaar voor een aantal weken. Ik zou er niet voor kiezen om al klaar te maken, maar dat is een persoonlijke keuze. Volgens mij kan het wel.
groetjes Natascha

ik plak met water, beetje vochtig maken en t zit vast...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

begon te twijfelen... even gecheckt hoe lindy smith t adviseert...
plakken kan met piping gel, lijm, botercreme of gezeefde en gekookte jam

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Plakken met lemoncurd werkt ook :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ok, thanks,

Ik ga deze week maar eens beginnen met het bakken van de koekjes. Zorgen dat ik de rest allemaal in huis heb, fondant gekleurd (weet nog niet wat het wordt). Ik weet nu hoe ik het aan moet pakken.

Jessica

7

ik heb mijn fondant op de koekjes geplakt met een mengseltje van poedersuiker en water. Gaat prima.

Rol de fondant niet te dun uit! Dan krijg je van die rare bulten in je romper ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPUDURWJ.jpg

8

Oh, Nathalie, wat zijn ze leuk zeg!!!!

Ik wil er ook wat op stokjes bakken, kunnen ze bij in de luiertaart. Daarin steken we nml ook wat snoepjes, voor de kinderen die op kraamvisite komen.
Mijn nichtje (9) is er helemaal druk mee, die houdt alles geheim, die van 7 vertellen we niet te veel, dan weet mijn zus alles al.

Jessica

9

oke........ik heb antwoord op mijn vraag over de plaklaag.
Maarrrr........................is marsepein ook lekker op een koekje ipv fondant?

10

smarianne schreef:

oke........ik heb antwoord op mijn vraag over de plaklaag.
Maarrrr........................is marsepein ook lekker op een koekje ipv fondant?

Hey!! Heb je m'n mailtje niet gehad?! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

marsepein en fondant is lekker op een koekje
zelf plak ik met witte chocoladepasta
erg lekker !!!!

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

12 Laatst bewerkt door smarianne (24-08-2009 22:48)

Dan zit je vast in mijn ongewenste post Adrienne :( Gelijk tsjecke zo. Was zo druk met de koekjes. Eerst suikerglazuur geprobeerd maar wordt bulterig van en toen toch nog voor tylose lijm gegaan.................................zal mij benieuwen hoe ze smaken. Weet niet eerder dan na woensdag. Had precies genoeg deeg voor 20 rompers dus kan helaas niet keuren.
Begin nou wel te twijfelen over de plaklaag...............maja..........ut zit dr al op......