1

Onderwerp: Slagroom met aardbeien als vulling

Ik heb een vraag over slagroom met verse aardbeien als vulling voor taart o petit fours loopt dat dan niet uit. welke slagroom gebruiken jullie die uit pakjes en kloppen jullie die dan stijf of iets anders.

Ik hoop dat ik wat antwoorden krijg ik heb zitten zoeken met de zoekfunctie maar kon niet echt antwoorden op mijn vragen vinden.

groetjes Sandra

2

Re: Slagroom met aardbeien als vulling

ik lees mee want volgende week heb ik ook een taart met slagroom met aardbeien.

3

Hoi Sandra,

Ik heb toevallig van de week een taart gemaakt met als vulling slagroom en verse aardbeien. Ik had geen problemen met uitlopen, heb wel de aardbeien goed uit laten lekken en nog een beetje afgedept. Slagroom gewoon stijfgeklopt en als vulling gebruikt en moet zeggen de smaak was goed!!! Heb wel eerst een dijkje gespoten en heb hier in mijn taart dit keer witte chocopasta voor gebruikt ipv botercreme en is goed gegaan.

Succes!!

Groetjes Esther

4

dank je wel Luna voor je antwoord. Maar meng je de aardbeien gelijk door de slagroom of smeer je eerst de slagroom en leg je de aardbeien erop

5

Ik gebruik zelf ook regelmatig slagroom met aardbeien, en ik doe altijd eerst een laagje slagroom en daar leg ik stukjes aardbei op. In jouw geval zou ik plakjes doen, aangezien het voor petit fours is. Als je stukjes doet, vallen ze er denk ik sneller uit (aan de zijkanten bijvoorbeeld).
Ik zou wel een zakje klopfix door je slagroom doen tijdens het kloppen, dan blijft je slagroom wat steviger. Dit kun je gewoon bij de bakspullen in de supermarkt krijgen :)

Groetjes Laura!

6

ik doe hetzelfde als lautje, en dan de lang houdbare slagroom, goed koud uit de koelkast kloppen met suiker, van suiker en klopfix, en dan doe ik voor de zekerheid 1 zakje meer dan nodig is.
vind het een super combinatie hoor!

7

Hoi Sandra,

Ik doe eerst een laagjes slagroom en daar leg ik schijfjes aardbei op, was voor mij ook de eerste keer maar ging helemaal goed. Ik had in een chocoladetaart gedaan en is een erg lekkere combi!!

Groetjes Esther

8

dank jullie wel voor jullie antwoorden maar kan ik dit dan ook gewoon invriezen of gaat het vies smaken omdat het natuurlijk slagroom is

9

sandra27 schreef:

dank jullie wel voor jullie antwoorden maar kan ik dit dan ook gewoon invriezen of gaat het vies smaken omdat het natuurlijk slagroom is

Als je zorgt dat hij zo vers mogelijk de vriezer in gaat is dit geen probleem hoor :)

Groetjes Laura!

10

Dit klinkt echt heel lekker.
Ga ik denk ik ook als vulling proberen.

11

Hoi,

Nieuw als taartenbakster en toevallig ook op zoek naar dit onderwerp heb ik er ook nog een vraagje over, hoelang kun je dit in de koelkast bewaren? Kan ik hem op zaterdag vullen en dan op maandagmorgen opeten? Of is dit al te lang voor de slagroom?

En moet het echt lang houdbare slagroom zijn uit een pakje of mag het ook verse zijn?

Groetjes en al vast bedankt.