1

Onderwerp: beginnersvraagje

Hier ben ik weer, ben me al helemaal aan het voorbereiden op mijn eerste taart en steeds weer schieten er nieuwe vraagjes in mijn hoofd.
Ten eerste, als de taart klaar is, helemaal gedecoreerd,... hoe moet ik die dan het beste bewaren? Hij is voor morgen.
Ten tweede, ik ga zo een laagje appelcompote achtige vulling gebruiken, moet er daarvoor eerst een dijkje botercr

2

Re: beginnersvraagje

Hoi Lobke, Het allerbeste kan je taart koel staan, maar niet koud, marsepijn en fondant houden helemaal niet van koud, zodra ze weer in de warmte komen gaan ze extra zweten,  dat wil zeggen je koelkast op 1. Dit is alleen handig als je twee koelkasten hebt....die heb je nog niet?...ik zeg; marktplaats, echt handig! ga je nog vaak nodig hebben ;)
Gebruik een dijkje met natte vullingen, je wil niet dat het er een beetje uitloopt en een gat in je marsepijn smelt.
Ik doe als chocoladelaagje vaak die dr.Oetker chocola.... vloeibaar op een laag smeren en als het hard is de laag er terug op doen. Dan heb je een lekker knisperlaagje ertussen. Dat maakt een hap taart nog wat spannender.
Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

3

Heel erg bedankt nathasja, ik ben echt geholpen.
Echt een goede tip van de chocola, zo zit er een extra verrassing in de taart ;)
Gelukkig hebben we een tweede frigo, er zijn hier vaak feestjes en dan is het handig om wat extra drank koel te houden...
groetjes lobke

4

Succes he! Ben benieuwd naar je creatie.

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.