1 Laatst bewerkt door ladyDi (29-10-2008 09:59)

Onderwerp: ganache invriezen?

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een heerlijk chocotaartje gemaakt bekleed met chocoladeganache voor de visite van vandaag. Nu heeft de visite afgebeld en zit ik met het taartje. Mijn vraag is kan ik het taartje invriezen of ben ik nu verplicht het taartje op te eten......

2

Re: ganache invriezen?

Dat kan je heel goed invriezen. De dag voor dat je het wil gaan opeten ´s avonds uit de vriezer en in de koelkast laten ontdooien. De dag erna kan je hem heerlijk opsmullen!

Ja  slagroom vries ik ook wel eens in, als ik teveel slagroom heb....ahum gebeurt niet zo vaak hoor...hahaha. dan spuit of lepel ik er bolletjes van vries ik in een grote trommel, haal ze bevroren van het bakpapier en in een compactere doos, terug in de friezer en dan zo uit de vriezer lekker op de koffie of warme chocomel...heerlijk! En ganache is nu eenmaal ook op slagrom basis!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

4

goh die vraag wou ik vandaag ook stellen :)

5

allemaal bedankt voor de antwoorden, de taart staat nu in de vriezer voor een andere taart gelegenheid.... :D

6

Hier het antwoord al gevonden.
Ik had eergister een choctaart gevuld met aarbeienbavarois en aardbeientaartvulling (<- had niks anders, en was mijn eerste taart proberen) ingevroren.

Groetjes Yvon