1

Onderwerp: invriezen mokkataart

Hallo,  ik wil voor mijn vader een mokkataart maken ( heb hem vorige week al geprobeerd en was erg lekker) maar  door wat drukte en afspraken zou ik hem graag van het weekend al willen maken, maar kan ik deze invriezen??

en nog een vraagje, over de cupcakes ijsjes , die met beslag in ijshoornbeker en een dot creme erop. Ik heb al cupcake en biscuitdeeg gebruikt maar beide vond ik niet geslaagd, dus vraagje welk beslag gebruiken jullie hiervoor ?? ( en kan je dat ook invriezen, is namelijk ook voor volgende week)

alvast bedankt voor het beantwoorden.

Groet Svin

2

Re: invriezen mokkataart

mokkataart kan je gewoon invriezen (je kan ze tenslotte ook kant en klaar in de supermarkt kopen uit de vriezer)

Ijscupcake's zou ik niet invriezen, de koekjes worden volgens mij dan helemaal slap (maar kan het verkeerd hebben hoor)
Misschien kan je anders gewoon cakemeel gebruiken als je dat lekkerder vind.
Het cupcakedeeg heb je dat van een recept zelf gemaakt of van de mix ?

3

Hoi, bedankt voor je antwoord, wat betreft de ijscakes heb ik nu ook begrepen die worden vies en slap. Maar ik had cupcake van de mix besteld ( lekker makkelijk)
Maar gaan we vandaag, wel een paar met cakebeslag doen, tenslotte is het vandaag bakdag voor volgend weekend.

groet Svin

4

Hoe moet je een mokkataart invriezen?
Op een kartonnetje in een doos?
Ik wil er vanmiddag aan beginnen en hij is voor volgende week.  :)

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

Is er echt niemand die het weet?

Groetjes, Katja

6

Katja bedoel je bekleed en al of net zoals een gespoten slagroomtaart...

mijn idee is dat het op dezelfe manier werkt als bij een ingevroren marsepeinentaart. Gewoon in een zak losjes erom heen. En bij het ontdooien 24 uur van te voren eruit halen en met zak en al in de koelkast. Na 12 uur zak er af halen en buiten de koelkast verder laten ontdooien.

Succes

7

Lientje, ik bedoel zoals een opgespoten slagroomtaart. :Y
Het leek mij dat dat zo'n geknoei wordt met zak eromheen, ik was een beetje bang dat de zak toch op de gespoten rozetjes komt en die dan een beetje verpest.
Maar dat kan dus wel gewoon?
Dan ga ik vanmiddag maar de rozetjes spuiten en de zak eromheen...
Dankjewel voor je antwoord.

Groetjes, Katja

8

eerst in een taartdoos, en dan in plastic..............

9

Ahhhh, dank u, Karin!
Dat scheelt een hoop geklieder, ik vond het al een beetje vreemd, maar dacht het zal wel kloppen.
Ben blij dat ik nog even hier kwam kijken voordat ie de vriezer ingaat!

Groetjes, Katja

10

Karin09 schreef:

eerst in een taartdoos, en dan in plastic..............

mhmma ja da's was....