1

Onderwerp: MMF scheurt snel?

vandaag mijn eerste taart bekleed met MMF (uit shop). het rolde heel makkelijk, maar met optillen scheurde het aan 2 kanten. het was niet een taart voor een spaciale gelegenheid en ik heb het redelijk kunnen verbergen doo te decoreren, maar wat is de tip om het niet te laten scheuren? ik had de ventilator er al expres een tijdje 'op' gezet, dus het was al aardig cool. en ik denk dat de taart erg zoet wordt als ik hem dikker had gelaten.

(sorry als dit onderwerp al vaker is geweest, maar ik kon zo snel het antwoord niet vinden met de zoekfunktie)

2

Re: MMF scheurt snel?

Hoe heb je de lap opgetild?
Bij mij scheurt alles namelijk als ik gewoon de lap aan de zijkant pak ;)

Ik heb zelf nog nooit met MMF gewerkt, maar marsepein rol ik het uit en daarna vouw ik de lap dubbel. Deze leg ik over mijn deegroller en zo til ik de lap op.
In het begin kwamen er ook wel af en toe wat scheurtjes, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker en mooier het wordt.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

ik gebruik ook een deegroller, maar doordat mn lap breder is dan mn roller, gaat ie aan die zijkanten scheuren. met marsepein heb ik er nog geen last van gehad...tot nu toe haha

4

Mijn ervaring met MMF is dat je het vaak wat dikker uit moet rollen dan Marsepein.
Verder gaat het makkelijker scheuren als je veel poedersuiker gebruikt...

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

5

Ik heb die ervaring ook met mmf uit de shop.
Ik kan er gewoon niet mee omgaan denk ik..Als ik het zelf maak heb ik het probleem niet maar dan is het ook wel wat dikker. Ik vind het moeilijk de mmf uit de shop sowieso dikker te laten omdat het gewoon heel snel en makkelijk uitrolt.

(maar dat is natuurlijk mijn probleem)..
Ik zit er aan te denken om een deel mmf en een deel marsepein te mengen. Kan dat?

6

Madre schreef:

Ik zit er aan te denken om een deel mmf en een deel marsepein te mengen. Kan dat?

Ik heb het net gedaan en gekleurd..Ziet er goed uit, en smaakt ook goed..

7

dat wilde ik idd ook wel weten Madre, bedankt voor het zelftesten haha

bedankt voor de tips