Onderwerp: Graag roze met prinsesserig en glitters en vlinders......
Afgelopen dinsdag gaat de bel. Ik doe open, en er staat een dame op de stoep.
Deze begint met: 'Ik weet dat het heel brutaal is....maar ik zit heel erg omhoog.....'
Of ik alsjeblieft een taart voor haar dochters verjaardag wil maken.
Ze had via via gehoord dat ik ook taarten kon maken, en of ik alsjeblieft volgende week voor haar dochters verjaardag een taart zou willen maken.
Nou als iemand zo wanhopig is, en door medetaartbaksters (Ik heb inmiddels, zie verderop in dit topic, begrepen dat het via Gosia was.) wordt doorgestuurd naar mij, dan wil ik best kijken of ik haar uit de brand kan helpen.
Ze had een paar uitdraaien mee met ideeen.......
Witte kasteeltaart met slapende ridders van Wendy.......paarse prinsessenstapel van Wendy.....en een geheel roze stapel met wat bloemen......de laatste was duidelijk niet van Wendy.
Dus ik zeg: 'Ja daar heeft u ook wel meteen even een topper uitgezocht ....Wendy taarten.....Heeft u wel enig idee wat dit soort taarten (de Wendy taarten dus) normaal gesproken kosten mevrouw. We hebben het dan al snel over 3-5 euro per portie van 5 bij 5 cm. En dat is dan zonder boetseersels en voor stapelen wordt normaal ook een meerprijs berekend.'
Zo veel ?! Oei....ik moet een taart voor een kleine 30 personen hebben......
Nou ik wil u wel voor een keertje matsen.....dus we hebben een wel erg schappelijke prijs afgesproken.
'Ze wil graag een roze taart, en ze is gek op aardbeien en chocolade, en er moet op de taart staan 'Prinses Romy'. Oh ja en ze is gek op vlinders!'
Nou ja dan stoppen we dat toch allemaal in en op de taart....
Kan ik me ook eens uitleven door een taart te maken voor een vreemde.
Tot nu toe was het alleen voor familie, buren en vrienden.
Helaas kan ook ik volgende week niet bakken, dus met haar afgesproken dat ik een taart zou maken die ze zou kunnen invriezen.
De taart zou eigenlijk geen stapel worden (ook vanwege het invriezen en de hogere kosten), maar ik heb later toch besloten om er een kleine stapel van te maken omdat ik vermoedde dat de taart anders te klein zou zijn voor 30 pers.
Dit was dus een verrassing toen ze de taart vanavond kwam ophalen.
Nou en dit is hem dan geworden....
Geheel demontabele stapel in verband met invriezen.
Vandaar ook dat er op het kasteel bijna geen decoratie zit.
Anders kan ze de taarten niet goed terugstapelen.
De letters zijn helemaal geglitterd met roze glitters van rainbow dust.
Ik had ook verschillende glitteracenten op de bloemen, vlinders en het kasteel aangebracht.
Ik zag later op de foto dat dat het kasteel niet netjes gecentreerd was. Maar het was zo warm vanmiddag, dat ik de taart zo snel mogelijk weer uit elkaar wou halen, en om weer terug in de koeling te kunnen zetten. Dus als ie straks met de verjaardag weer opnieuw wordt gestapeld komt het centreren wellicht toch nog helemaal goed.
Wat een drama is het bekleden van een grote (de onderste was 24 x 28 cm) taart met deze warmte.
Oh ja de taart was van biscuit met daar doorheen limoenchocolade, en gevuld met aardbeienvlaaivulling, lemoncurd en chocoladebotercreme en een dun laagje dulce de leche.
Groetjes,
Annette