1

Onderwerp: Structuurmat vragen

Hoi allemaal,

hoe bewaren jullie die grote plastic texture matten? Bv de swirl en flower fun?

Kreeg ze opgerold aangeleverd, kan ik ze nu ook zo in de doos bewaren? Of beter plat? Het is zo'n gek materiaal, ben bang dat 'ie anders gaat "kreuken" of scheuren ofzo.

En aanvullend vraagje:

hoe gebruiken jullie ze? Kun je inderdaad alleen eerst marsepein uitrollen en dan de mat eroverheen, of kun je de marsepein ook uitgerold en wel op de mat leggen en er dan nog

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Structuurmat vragen

Ik kijk even met je mee Domi. Ik heb nog geen structuur mat maar wil 'm wel gaan aanschaffen. Ben erg benieuwd hoe er mee te werken.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

3

Ik bewaar ze opgerold met een lint er omheen. Ik krijg ze niet meer in de koker. Ik rol de fondant uit, dan leg ik de mat erop en dan rol ik nog een keer erover heen. Dan pak ik de fondant met mat op en leg dat op de taart. Dan voorzichtig de mat eraf halen. Met dit warme weer kun je de taart dan eventueel nog eerst een paar minuten in de koeling zetten, zodat de fondant wat steviger wordt. Daarna voorzichtig de fondant verder op de taart verwerken. Niet te veel smootheren, anders vervaagt het reli

Groetjes, Elly

4

Ehm, ik gebruik marsepein, maakt dat nog uit denk je?

En blijft de fondant/marsepein dan eerst plakken aan die mat?

Bedankt voor je tips alvast!

Liefs Domi

5

Domi schreef:

Ehm, ik gebruik marsepein, maakt dat nog uit denk je?

En blijft de fondant/marsepein dan eerst plakken aan die mat?

Bedankt voor je tips alvast!

Ik smeer een beetje crisco op de mat, dan plakt de marsepein niet.  Voor fondant weet ik met niet.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

ik bewwar ze met een elastiekje in mijn oven niet te strak opgerold heb er zo vier samen opgeborgen.
bij mij plakken de matten niet vast.
marspein is denk ik al vet genoeg van zichzelf

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Elly67 schreef:

Ik rol de fondant uit, dan leg ik de mat erop en dan rol ik nog een keer erover heen. Dan pak ik de fondant met mat op en leg dat op de taart. Dan voorzichtig de mat eraf halen.

Hoi Elly,

begrijp ik goed dat je de mat dus optilt terwijl de fondant aan de onderkant z

Liefs Domi

8

ik denk dat de de mat en het fondant tegelijk op pakt anders laat het wel los van elkaar.

9

jolanda80 schreef:

ik denk dat de de mat en het fondant tegelijk op pakt anders laat het wel los van elkaar.

Ja dat snap ik inderdaad, maar HOE doe je dat??

(of ben ik nu echt "blond" -lees "rood", hihi- bezig? )

Liefs Domi

10 Laatst bewerkt door Boska (07-08-2009 20:55)

Domi schreef:
jolanda80 schreef:

Ja dat snap ik inderdaad, maar HOE doe je dat??

(of ben ik nu echt "blond" -lees "rood", hihi- bezig? )

Ik rol eerst de marsepein uit. Dan leg ik de mat neer, marsepein er op, nog een keer rollen om het motief te printen en dan de marsepein met mat en al oppakken en voorzichtig omkeren op je taart.
Je hebt dus eerst de mat onder en daarna rol je hem voorzicht af op je taart en heb je hem dus boven.

O ja, ik rol de mat gewoon op en bewaar hem weer in de doos.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties