1

Onderwerp: schoen/pump geprobeerd, maar het wordt niet strak...wie heeft tips?

Zoals de titel al zegt, wie heeft er tips om mijn schoentjes strak te kijgen? Ik heb nu fondant met tragantgom gemengd en de template van cakecentral gebruikt.
De fondant wordt erg brokkelig en ik krijg de voorkant er ook niet echt strak op...ik heb een propje van bakpapier gemaakt als steun, maar dit blijft plakken. Ik heb er nu maar gewoon een stukje fondant in gedaan.
Wie heeft er al vaker een schoentje gemaakt en heeft wat goede tips?

alvast bedankt,
groetjes karin

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

Re: schoen/pump geprobeerd, maar het wordt niet strak...wie heeft tips?

Wie anders dan de schoentjes-koningin kan dat beter beantwoorden!! Wahahaha :lol: (dat heb ik trouwens niet zelf verzonnen he ;) )

heb al vaker de pump/scheontje gemaakt, maar nog nooit met die template omdat ik de schoentjes uit een mal mooier vind. Maar goed... vraagjes...
hoe lang heb je het in laten trekken?
Soms kan het zijn als je veel tylose/tragantgom hebt gebruikt en daarbij crisco aan je handen smeert dat het niet meer goed wil hechten, dan nog langer kneden/kneden en nog eens kneden.
Wat ze bij de schoen van JEM doen, maar wat je zelf ook kunt doen, is in dit geval de voorkant laten drogen op iets anders, bijvoorbeeld rond een kopje (zijkant dus) of tube. Zodat dat stukje fondant al een beetje die ronde vorm heeft, maar nog wel buigbaar is. Als ie dan die vorm aanhoudt, dan op de zool zetten en wat keukenpapier oid eronder lekker zodat hij ondersteund blijft en kan drogen.
Ik heb trouwens voor de schoentjes thuis allemaal stukken spons op maat geknipt, die ik erin stop en pas eruit haal als de schoen hard geworden is...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb gewoon fondant gebruikt en ook de mal van cakecentral maar ik heb hem wel anderhalve week laten drogen....
In de punt heb ik folie geduwd om  de ronde vorm te houden....

hee dat is snel..
intrekken? heb ik dus niet gedaan...
Goed idee van de spons, simpel om ook eens te proberen!

ik heb de deeltjes nu met water aan elkaar vast gemaakt, is dat goed of niet?
Het was de eerste keer en nog tijd geneog om te oefenen, de taart die ik ga maken is pas voor zondag

bedankt voor je hulp alvast, majesteit.hihih

groetjes karin

zo ben je aan het tikken en zo komt er alweer een reactie binnen...
anderhalve week laten drogen? met of zonder tragantgom/tylose?

en kreeg je de folie er dan weer zonder de boel kapot te maken er uit?

groetjes karin

tylose in al goed ingewerkt na 15 minuten ongeveer, tragantgom moet veel langer intrekken, 24uur ongeveer.

Maar trouwens, met dit weer moet het sowieso veel langer drogen door de hoge luchtvochtigheid.
Maar... dan nog ik heb in de vorige hete dagen zo rond 25 en 26 juni ook een boel schoentjes gemaakt en deed er wel wat langer over, maar na een paar uurtjes waren ze wel droog...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs