1

Onderwerp: ruzie met sugargun

Ik heb vandaag mijn sugargun gekregen. En natuurlijk gelijk geprobeert. Ik hoor van iedereen dat het zo handig is en dat ze niet meer zonder willen, maar ik denk dat ik iets verkeerd doe.
Wat er bij mij gebeurt is dat ik 1 keer goed door kan drukken en dan alleen maar kleine stukjes kan bewegen.....tot ik wat ga duwen aan die knop die de marspein aanduwt..en dan ineens zegt mijn handvat: tik en schiet het weer op de goede plaats. Het gaat dus niet echt soepeltjes. Heeft iemand een tip hoe het beter werkt? Hij hoort toch een beetje in een vloeiende beweging te kunnen pompen lijkt me?
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2

Re: ruzie met sugargun

Zit 'ie wel goed in elkaar?
Misschien dat dit topic helpt!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=25451

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

ja, hij zit goed in elkaar volgens mij, precies zo als op die foto, met die vierkantjes boven en de veer eronder. Hij doet het de eerste keer drukken goed.....maar dan blijft die knop naar beneden staan en kan ik hem maar heel kort indrukken en komt er niets meer uit. Tot ik dus ga zitten friemelen, dan hoor ik die tik en lijkt het of hij weer goed schiet.....

4

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb wel ontdekt dat je je fondant of marsepein heeeeeeel goed moet kneden, dan lijkt het iets makkelijker te gaan. Vooralsnog ben ik nog niet super enthousiast over the gun. Hij werkt niet vloeiend zeg maar.
Lees verder even mee voor evt. tips.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Maken jullie het fondant wel even warm? Dat was de tip die mij hielp. Samen met een klein beetje crisco aan de binnenkant smeren.

Maar ik blijf het een zwaar kreng vinden en m'n handen doen zeer na het gebruik. Maar het is nog altijd sneller en simpeler dan met de hand al die sliertjes draaien. Dus vandaar dat het een echt goede investering is.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

ik had het laatst ook, toen ik fondant gebruikte.
met marsepein (met crisco) heb ik er geen last van.

Hoi,
Hij is niet zwaar ofzo......als hij eenmaal goed zit, dan kan ik de marsepein er goed doorpersen.......maar daarna hapert hij als het ware......en doet hij niets.....tot hij tik zegt.......tja, tis moeilijk uit te leggen.

8

Als ik fondant gebruik, kan ik helemaal niks met de sugargun, zelfs niet als ik het warm maak in de magnetron of heel lang doorkneed. Ook extra crisco of invetspray helpt niks.

Met marsepein gaat het w

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

Weten de mensen die de sugargun wel fijn vinden werken misschien hoe het beter werkt?

10

Het lijkt me toch dat er binnenin iets niet goed zit, dat palletje moet vanzelf weer naar boven geduwd worden door de veer. Zit er iets in de weg? Heb je hem al uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Ja, daar ging iets niet goed bij het naar boven duwen...veertje werkte niet goed. Heb hem er even andersom in gedaan en nu beweegt hij wel terug.
Thnx!

12

Ik gebruik de sugergun ook, prima geen problemen

beetje vet door het fondant en dan het rolletje even door eht aardappelzetmeel rollen, zo blijft het binnen in niet plakken
werkt super

Groetjes Sandra

13

Ik heb nooit problemen met de sugargun... Ik gebruik meestal de fondant van de webshop, zonder crisco of zetmeel of wat dan ook. Beetje goed doorkneden in m'n handen dat 't wat opwarmt en lekker soepel wordt, en dan gaat 'ie als een tierelier! Ik heb geen gouden tip, ik weet niet waar het aan ligt... Maar waarschijnlijk zit de gun niet goed in elkaar als het niet lekker werkt...?