Onderwerp: vierkante bakvorm van 30x30
Ik heb op de site wel het recept voor basisbescuit gevonden voor een bakvorm van
20x20.
Maar weet iemand de hoeveelheden voor een bakvorm van 30x30.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vierkante bakvorm van 30x30
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb op de site wel het recept voor basisbescuit gevonden voor een bakvorm van
20x20.
Maar weet iemand de hoeveelheden voor een bakvorm van 30x30.
Bij de schema's op felicitaartjes staat wel vvoor 28x28: komt al wat dichter in de buurt. Je zou voor de zekerheid de inhoud in liters kunnen nameten en vergelijken, of anders gewoon 1 ei extra nemen?
20 bij 20 cm = 400 cm2
30 bij 30 cm = 900 cm2
Logischer wijs zou je dan het recept dus maal 1,25 moeten doen om de juiste hoeveelheid te krijgen. Om op safe te spelen, of als het te lastig is, zou je ook maal 1,5 kunnen doen.
Succes!
ik gebruik daarvoor 660 gr bisquitmix, 66 water en 10 eieren.
Je kan nog een ei extra doen en meer mix, maar dan overstroomt hij bij mij
Hai,ik las dit en ik heb ook nog een vraagje m.b.t. die vorm. Ik heb een heel oude Kenwood en daar past echt maar de helft van die hoeveelheid in.Enneh als ik het dan zeg maar in 2en mix wordt zo'n grote hoeveelheid dan wel gaar in de oven?
in 2en mixen is geen probleem kan je daarna zo bij elkaar voegen.
de 30x30 gaat bij 30 min op 180 graden in de oven en is dan overal goed gaar.
Eventueel kan je dus een heatingcore of bloemnagel gebruiken in het midden om de warmte goed te geleiden, maar bij mij is dit dus niet nodig
bedankt voor de tips
groetjes Ester
Bedankt! Ik moet de komende paar weken 3 van die groters bakken dus ben hier heel blij mee.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vierkante bakvorm van 30x30