Onderwerp: Ik spring in het diepe :-)
Eindelijk..... ik ga de sprong in het diepe wagen.
Net mijn eerste bestelling in de shop geplaatst en kijk uit naar de postbode.
Mijn naam is Melanie, 32 jaar, getrouwd met Mischa en de trotse moeder van het leukste ventje van de hele wereld (;-)), Sam van bijna 2. Wij wonen in Spijkenisse, samen met onze bruine labrador-peuter (10 mnd) Riley en onze bejaarde kattenmannen Loetje en Harvey.
In het dagelijks leven werk ik op een VMBO-groen school in Rotterdam, waar ik het vak Verwerking Agrarische Producten geef, dit doe ik bijna 10 jaar.
Aangezien ik in het onderwijs werk heb ik een heerlijke zomervakantie voor de boeg waar ik al 3 weken van heb opgesnoept. Tijdens de eerste week werd ik door mijn schoonmoeder getipt op het zelf mooie taarten maken (ze had marsepijn voor me meegenomen uit de supermarkt, maar ik had geen idee wat ik er mee ging maken) dus ben ik me gaan orienteren.
Het orienteren kan bij mij altijd eindeloos duren, waarna ik tot de conclusie kom dat het misschien toch niets voor mij is..... Maar nu zo met al die marsepijn in huis en de tweede verjaardag van Sam in het vooruitzicht gaat het toch wel erg kriebelen!
Ik heb zo'n beetje het hele forum doorgespit, nog net geen aantekeningen gemaakt, maar volgens mij ben ik theoretisch wel helemaal bij
Mijn eerste biscuitprobeersel heb ik al achter de rug, maar helaas is dat op niets uitgedraaid. De biscuit was wel erg mooi hoor, daar lag het niet aan, maar tijdens het afkoelen werd Sam ziek en bleek later op de avond (na een Frans huisarts en Frans ziekenhuis verhaal) een urinewegontsteking te hebben en is er van het hele "taart decoreren verhaal" niets meer terecht gekomen, helaas. Nieuwe ronde nieuwe kansen, denk ik dan.
Alle tips zijn welkom. Vooral over bumba-taarten (het idee voor de verjaardagstaart voor Sam) en cupcakes voor op het kinderdagverblijf en basisspullen die je nodig hebt voor deze hobby!
Voorlopig geniet ik nog even van jullie creaties en hoop net zo ver te komen als jullie.
groeten Melanie