1

Onderwerp: afsmeren met witte chocoladecreme??

Weet iemand of je een taart kan afsmeren met wittechocoladecreme?
Gewoon van de botercrememix maar ipv water dus witte chocopasta..
Of alleen met wittechocoladepasta? Lijkt dat je er dan zoveel van nodig hebt...
Groetjes Kim

2

Re: afsmeren met witte chocoladecreme??

Je kunt volgns mij geen bc mix aanmaken zonder water of iets anders vloeibaars.
Ik doe wel eens een paar flinke eetlepels wite pasta door de aangemaakt mix, maar gebruik dat alleen om te vullen.

3

volgens mij gaat het met die mix zo ook niet lukken. die poeder moet opgelost zijn in water.
je kunt wel afsmeren met 250 gram poedersuiker en 250 gram boter, en daar een paar lepels witte chocopasta in doen, das wel lekker.

geloof dat je ook kan afsmeren met witte chocopasta.... weet het 90% zeker (weet niet of je de gok durft te nemen voor de overige 10%)

heb het wel eens gedaan met een klein taartje omdat ik geen zin meer had om BC te maken. Chocopasta wel even in de magnetron gezet anders trek je je biscuit kapot

5

En toch heb ik het gedaan.
Gewoon de  mix, boter erbij en poedersuiker en aangemaakt met witte chocoladepasta! Heb even geproefd, en was erg lekker!
Ik dacht, er zit niks vloeibaars in, dus heb er gewoon ook de taart mee afgesmeerd.
Was een taartje voor een vriendin, dus durfde de gok wel te maken.
Ze heeft em gisteravond mee genomen en toen was ie nog goed!

6

Ik heb wel eens afgesmeert met witte chocopasta en dat ging prima. Het was een grote taart.
Ik heb hem niet verwarmt (de chocopasta) maar wel even goed geroerd zodat hij niet zo hard was. Ik vond het wel erg zoet, nog zoeter dan de bc, maar ik had ook meer gesmeerd dan met bc.

En ik zie nu dat je al klaar bent ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ik heb toevallig deze week een chocotaartje gemaakt en die afgesmeerd met witte chocopasta, ging prima hoor.
Heb de chocopasta niet eerst verwarmt, wel even goed doorgeroerd en toen ging het afsmeren prima

Groetjes Esther

8

bij de botercreme mix gewoon zonder water werkt prima. gewoon langzaam door de boter mixen. en de poedersuiker ook. en smaakt ook goed.