1 Laatst bewerkt door jolanda80 (04-08-2009 14:28)

Onderwerp: proef taartjes

met veel zweten en puffen deze 4 taartje gemaakt.

http://i225.photobucket.com/albums/dd308/jojo1980_01/P1010301.jpg

2 biscuits
links boven gevuld met bbr, manderijntjes en een laagje sinasappelmarmalade.
rechts boven gevuld met bastogne bc en kersen jam

2 chocolade biscuits
links onder gevuld met bananen bc en bobegeen
rechts onder gevuld met bbr en kersenvlaai vulling

had zelf de mmf gemaakt maar dit scheurde steeds werdt er niet goed van. heb de laatste met gewoone fondant gemaakt en dat ging super snel in 1x goed en zonder vouwen en kreukels. dit had ik bij de mmf wel. was zelf niet echt tevreden maar diegen die ze kwam halen vond ze gelukkig mooi.

bedankt voor het kijken en tips zijn welkom

2

Re: proef taartjes

ziet er echt super uit joh maar welke bakvormen gebruik je voor die kleine taartjes

3

hihi heb mijn soepkommen ervoor gebruikt en verhoogd met bakpapier bij gebrek aan een kleine bakvorm.

4

goed idee zeg hahahaha ga ik ook proberen zijn overgens hele leuke minitaartjes.

5

Die zijn leuk!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

6

Zo, de 1e ronde zit er op. Leuk geworden.
Nu op naar de echte bruidstaart!!!

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Jolanda, ik vind de kleurencombinatie mooi en zoals Addy zegt, de eerste ronde zit erop, maar ik maak me nog wel zorgen over je bovenkant, want deze ziet er zo van bovenaf nog erg gegolfd uit.
Maar wellicht ziet het er van de zijkant beter uit en vertekent de foto. En morgen heb je een goede kans om te oefenen  ;)

Addy: wat heb je een leuke nieuwe avator (of zoiets)

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

8 Laatst bewerkt door jolanda80 (04-08-2009 18:45)

de bovenkant was niet geheel straks maar het was erg zweten met het warme weer. de mmf werkte niet helemaal mee. links onder is het strakst geworden vind ik zelf en die is met gewone fondante gedaan.

9

Hoi Jolanda, dat begrijp ik, maar daar moet je dus wel goed rekening meehouden als je op 10 augustus een bruidstaart moet leveren. Het wordt tenslotte de komende dagen rond de 30 graden en dan nog een keer met regen, dus dat wordt een hels karwei. Ik hoop dat de bruid kiest voor fondant. Succes en het is opbouwend bedoeld. Ik zie je morgen.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

10

ja we gaan fondant gebruiken. ze weten dat ik nog niet veel taarten heb gemaakt heb ik gelijk gezegt maar het gaat helemaal goed komen.  tot morgen lucy