1 Laatst bewerkt door margreth (02-08-2009 16:59)

Onderwerp: Wanneer kan ik het beste mijn taart afmaken?

Ik weet niet of mn vraag hier goed staat :o
Maar ik vier zondag mijn verjaardag en heb zondag geen tijd om dan mn taart te vullen en decoreren, aangezien het mn eerste taart word die ik thuis maak zal ik er ook meer tijd voor nodig hebben.
Vrijdag heb ik alle tijd om mn taart te vullen en decoreren maar om hem nou 2 dagen in de koeling te laten staan dat idee vind ik maar niks,
ik ga hem vullen met bokkepootjesvulling (met slagroom niet met creme) en met gele room dus invriezen lijkt me ook geen optie?
wat lijkt jullie het beste?, zaterdag zou ik hem ook evt. kunnen maken maar ben dan alleen met mn 2 kids dus ook niet echt een optie ;)

Als ik de taart in de koelkast laat staan 2 dagen gaat mn marsepein dan niet een beetje smelten?
wat zouden jullie doen??

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

2

Re: Wanneer kan ik het beste mijn taart afmaken?

Zelf zou ik vrijdag het kapsel bakken en zaterdag vullen en bekleden.
In een taart doos met plastic zak erom heen zou er niks fout mogen gaan.

3

Ik zou ook Vrijdag het kapsel maken dan een nacht in de diepvries...Zaterdag afvullen en bekleden....

Succes...

4

goh en ik heb afgelopen vrijdag vast mijn taart gemaakt voor maandag. Hij ziet er nog steeds goed uit en heb al vaker een taart na 5 dagen gegeten.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

Ik zou vrijdag de biscuit bakken en de decoratie maken en in folie verpakken. En zaterdagavond (als de kids op bed liggen) de rest. Het lijkt mij toch het lekkerst als het zo vers mogelijk is.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

6

mij lijkt het inderdaad ook het lekkerst als het zo vers mogelijk is miss inderdaad maar zaterdagavond vullen en bekleden, heb zaterdagavond alvast wat visite maar dan word het maar nachtwerk ;) word mn eerste taartje dus wil er toch een beetje indruk mee gaan maken :P

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

7

hoi allen,
ook hier een beginner... ik haal de kapsels (grote rechthoekige) bij de bakker omdat ik geen goede oven heb. zaterdag houden wij een babyborrel, vrijdagavond moet de taart af zijn zodat deze in de koelcel kan vd locatie waar de borrel is. Als ik deze met jam vul en bekleed met fondant op donderdag moet deze dan in de koeling of kan ik deze ook buiten koeling bewaren? Als je een taart met botercreme vult en helemaal bekleed moet ie dan nog de koeling in? ik heb ooit wel eens een taartje bekleed en deze luchtdicht weggezet en week later opgepeuzeld... ik hoor graag bewaartips!! alvast bedankt! gr marjolein