1

Onderwerp: Zelf beslag maken voor cupcake's

Ik heb vanmiddag zelf beslag gemaakt volgens een recept uit het boek cupcakes.
Nou heb ik ze al een aantal minuten langer laten bakken dan erbij stond omdat ze nog niet echt goudbruin waren geworden (stond bij 10-15min bakken) heb ze 20 min laten bakken.
Nou vind ik de cakes erg plakkerig van binnen, zijn net iets te klef.
Wat doe ik fout?
De ingredienten zijn : 110g Zelfrijzend bakmeel,  2 eieren, 110g fijne kristal suiker, 1 tl vanille suiker, 1 tl gistpoeder, 1el eetlepel melk, 110g zachte boter (hiervoor heb ik van botergoud smeerbare roomboter gebruikt)
Ik hoop dat iemand me wat kan vertellen..

Alvast bedankt :)

2

Re: Zelf beslag maken voor cupcake's

Denk niet dat je iets fout doet, Maar zou wel gewone roomboter gebruiken. In die smeerbare zit volgens mij toch iets van water.
Bovendien elke oven is anders. Probeer eens 25 min. te bakken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ik denk inderdaad dat het de smeerbare boter is.. dat moet toch echt 'vaste' roomboter zijn..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Kun je ook iets anders gebruiken dan roomboter?
Of blijft roomboter toch het lekkerste?

Als je cakemeel koop van bijv dr oetker, staat er op het pak 60 min bakken volgens mijn, hoelang moet je dan bakken voor cupcakes? En ook gewoon voor 3/4 vullen met cakemix?

5

moet je niet gewone bloemn gebruiken ipv zelfrijzend bakmeel, dat was bij mij toen het probleem?!

6

Er staat in het recept in dat boek zelfrijzend bakmeel.
Ik ga eind van de week even proberen of het lukt met gewone roomboter en anders nog met bloem?

7

Ik gebruik altijd half om half roomboter en plantenmargarine en de mix van de webshop. Dan worden mijn cc toppie.
Laatst had ik ze gebakken van gewoon cakemeel en waren ze niet zo hoog en erg kruimelig!!
Voor mij dus alleen de funcakemix

Verdwalen in zoetigheid

8

Minaa schreef:

Kun je ook iets anders gebruiken dan roomboter?
Of blijft roomboter toch het lekkerste?

Als je cakemeel koop van bijv dr oetker, staat er op het pak 60 min bakken volgens mijn, hoelang moet je dan bakken voor cupcakes? En ook gewoon voor 3/4 vullen met cakemix?

60 minuten is voor een hele cake. Voor cc is 20 min. over het algemeen genoeg.

Verdwalen in zoetigheid

9

het ligt volgens mij aan de smeerbare roomboter. volgens mij zit daar water en of gelatine in. kijk maar eens op de verpakking. als je zachte boter wil hebben, moet je het of op tijd uit de koelkast halen of even in de magnetron zetten (max 30 sec)