1

Onderwerp: Iemand tips voor cupcakes?

Ik heb al een aantal keer cupcakes gemaakt, maar vind zelf dat ze mooier kunnen,
Ik heb de versiering gemaakt van glazuur, (even in de magnetron, kleurstof erin en erin deppen) maar nu wordt het niet mooi egaal een kleur, kun je dit makkelijk met een kwastje doen of..? En nou heb ik marsepein besteld kun je dit ook gemakkelijk met vloeibare kleurstof kleuren? Hoe werkt dit dan gewoon rollen & kneden?
Iemand misschien meer tips?

2

Re: Iemand tips voor cupcakes?

Je hebt je berichtje bij het verkeerde onderwerp geplaats...

Ontopic; je kan marsepein heel makkelijk kleuren met kleurstof. Een druppeltje erbij doen, doorkneden, kijken of het de gewenste kleur is en zo niet nog een druppeltje erbij en weer doorkneden. Dan uitrollen en ik steek altijd met een longdrinkglas de rondjes uit. Zijn precies groot genoeg voor op een cupcake.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

Dagmar zei het ook al, en ik heb het even doorgegeven, dus een van de moderators zal het wel aanpassen: deze rubriek is bedoeld om cuppies te showen als ze af zijn :)

Je kunt beter NIET vloeibare kleurstof gebruiken voor je marsepein, dan wordt het veel te plakkerig! hiervoor heb je speciale kleurgels, die inderdaad heel gemakkelijk werken :)

Verder zoals hierboven gezegd; rollen, uitsteken kleurtjes combineren, figuurtje puzzelen of boetseren: eindeloze mogelijkheden. Kijk maar eens in de Klein&Fijn parade rond! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Gebruiken jullie ook wel eens glazuur? Hoe krijg je dit mooi op de cakejes?
Bij mij worden ze niet echt netjes met glazuur omdat het zo snel hard wordt weer.
Alvast bedankt :)

5

Nee ik gebruik nooit glazuur, omdat ik het idd niet echt netjes krijg. De ene krijgt een te dikke laag en loopt alles eraf, en voor de ander is het alweer te hard geworden om het er mooi op de doen.
En daarbij vind ik marsepein ook gewoon lekkerder!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

6

idd move------> decoreren