1

Onderwerp: Malletjes en structuurmatjes voor weinig

Deze site wil ik jullie niet onthouden. Heel goedkope malletjes bloemen en schelpen en blaadjes. Structuumatjes van houtnerf en steen e.d. Ik ben nog een leek maar volgens mij moet dat met marsepein ook lukken.

http://www.hobbyenkraal.nl/makins-clay,39,2.html

Groetjes Maroesja

Groetjes Maroesja

2

Re: Malletjes en structuurmatjes voor weinig

Ik heb hem net opgeslagen bij mijn favorieten.
Moet snel maar een keer uitgebreid gaan kijken :D

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

3

Het enige verschil is dat deze malletjes bedoeld zijn voor klei/fimo etc. en niet voor eetbare producten. Daarom zijn de malletjes voor marsepein/fondant ook duurder, die zijn getest voor gebruik met eetbare producten ivm weekmakers en dat soort dingen. Verder moet iedereen het zelf weten natuurlijk! Maar ik koop ze daarom dus niet.
groetjes marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

4

Oh nou bedankt voor de tip. Ik dacht dat het wel kon. Dan laat ik het maar over gaan.

Groetjes Maroesja

Groetjes Maroesja

5

Marije, geldt dat alleen voor de malletjes, of ook voor die structuurplaatjes?

Groetjes, Dorothea.

6

ja zeker weten doe ik het niet, maar ik heb in het andere topic begrepen dat de sculpy molds ook voor chocolade zou kunnen worden gebruikt, dan kan het ook voor marsepein lijkt mij. Van die felxibele molds die voor klei zijn, gebruik ik dus niet voor marsepein/fondant. Laatst hadden ook een aantal van die badspeeltjes doormidden geknipt en daar vervolgens molds van gemaakt zeg maar. Ook dat doe ik dus niet.
Ik ben altijd meer van de safe zeg maar, maar ieder moet het zelf weten natuurlijk!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

7

De uitstekers zijn ook erg goedkoop.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Marije schreef:

ja zeker weten doe ik het niet, maar ik heb in het andere topic begrepen dat de sculpy molds ook voor chocolade zou kunnen worden gebruikt, dan kan het ook voor marsepein lijkt mij. Van die felxibele molds die voor klei zijn, gebruik ik dus niet voor marsepein/fondant. Laatst hadden ook een aantal van die badspeeltjes doormidden geknipt en daar vervolgens molds van gemaakt zeg maar. Ook dat doe ik dus niet.
Ik ben altijd meer van de safe zeg maar, maar ieder moet het zelf weten natuurlijk!

Hoi,

Spulletjes die bedoelt zijn om bv te kleien kan je gerust gebuiken.
Voor speelgoed zijn namelijk hele strengen eisen zeker als het ook bedoelt is voor kinderen onder de 3 jaar.
Kinderen stoppen namelijk speelgoed in hun mond! en mag dus zeker niet giftig zijn.
ik werk namelijk op de afdeling kwaliteit van een groothandel voor oa speelgoed en weet dus wel hoe dat zit.

Gr Bertie

Groetjes Bertie

9

Gijsje schreef:
Marije schreef:

Hoi,

Spulletjes die bedoelt zijn om bv te kleien kan je gerust gebuiken.
Voor speelgoed zijn namelijk hele strengen eisen zeker als het ook bedoelt is voor kinderen onder de 3 jaar.
Kinderen stoppen namelijk speelgoed in hun mond! en mag dus zeker niet giftig zijn.
ik werk namelijk op de afdeling kwaliteit van een groothandel voor oa speelgoed en weet dus wel hoe dat zit.

Gr Bertie

Dat klopt wel ja maar ik denk dat ze er niet van uit gaan dat mensen/kinderen die fimoklei gebruiken in hun mond steken.....;) Dat is geen speelgoed maar hobby matriaal en dus toch weer een andere tak.

10

heb ff een mail gestuurd naar de distribiteur, ff horen wat hun standpunt hier in is. Als ik antwoord krijg zal ik het hier plaatsen.

Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things....

11

Hobby artikelen kunnen ook onder de speelgoed wetgeving vallen als het ook gebruikt kan worden voor kinderen tot 14 jaar.

Een huishoudschaar wordt ook niet getest op aanraking met voedsel maar ik denk dat heel veel mensen deze toch wel eens gebruiken om bv vlees te knippen.

Groetjes Bertie

12

Dit is het antwoord van de distributeur:

Goedemiddag,

De Makin

Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things....

13

ok dus t kan wel dan vraag ik me nu af hoe je die malletjes gebruikt ....
Ik heb vorige week bij pipoos n mal met bloemtjes gekocht maar ik snap dus niet hoe je dat er mooi uit krijg zonder er n rand omheen te hebben .....

14 Laatst bewerkt door Boska (02-08-2009 08:35)

Yvon478 schreef:

ok dus t kan wel dan vraag ik me nu af hoe je die malletjes gebruikt ....
Ik heb vorige week bij pipoos n mal met bloemtjes gekocht maar ik snap dus niet hoe je dat er mooi uit krijg zonder er n rand omheen te hebben .....

Ik heb ook die bloemetjesmal gekocht. Heb er marsepein in gefriemeld, netjes afgesneden en toen de mal in de koelkast gelegd (even in de vriezer kan ook) het bloemetje kwam er daarna heel mooi uit. Een eventueel rafeltje kan je met je vinger makkelijk voorzichtig wegvegen.

Ik gebruik ook gewoon de uitstekers voor fimoklei. die zijn tenslotte van metaal en daar kan m.i. niets mis mee gaan.

De kleine structuurmatjes gebruik ik soms voor cc. Moet ze wel eerst even insmeren met beetje crisco, anders plakt het vreselijk!! Maar de effecten zijn leuk.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

oh bedankt Boska :)
maar glijd t marsepein erbij jou niet gewoon uit dan ? volgens mij is het te glad ofzo
want ik krijg er wel n mooi blommetje uit :) alleen zit er dus nog zon rand omheen ,
en als ik dus de marsepein eromheen wil wegsnijden komt dat wat in de vorm zit ook mee en heb ik n vernaggelde bloem over:S

16

Bedankt voor delink. Ze hebben leuke, goedkope spulletjes

17

Yvon478 schreef:

oh bedankt Boska :)
maar glijd t marsepein erbij jou niet gewoon uit dan ? volgens mij is het te glad ofzo
want ik krijg er wel n mooi blommetje uit :) alleen zit er dus nog zon rand omheen ,
en als ik dus de marsepein eromheen wil wegsnijden komt dat wat in de vorm zit ook mee en heb ik n vernaggelde bloem over:S

Ja, het is wel even friemelen. Zorg er voor dat je marsepein niet al te zacht als je het er in doet en ook niet te veel, zodat je niet veel hoeft weg te snijden.
Veel oefenen dus maar, bij mij lukte het ook niet in eens en gaat het ook nog regelmatig mis. Maar uiteindelijk lukt het wel. Geduld dus (oh, wat is dat moeilijk!!!) ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

18

Hoi,
Ik bestel wel eens bij hobbyzaak de kwast, en heb daar ook mallen en structuurvellen gekocht. Dit werkt prima en alles kun je met een sopje goed schoonmaken. De prijs is een stuk voordeliger, ze hebben ook leuke mallen voor vlinders en schelpen, geen probleem en ik kan het iedereen adviseren.
Groetjes Kiki