1

Onderwerp: Een simpel roze taartje

Een mooi roze taartje voor op de zaterdagavond.
Ik was lekker een beetje aan het oefenen, beetje bij beetje gaat het al beter...
Het is het amandelbeslag van de aktie in de webshop, gevuld met vanillekwark en mandarijntjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4CXDWSK.jpg

2

Re: Een simpel roze taartje

Leuk gedaan....lekker he, zo oefenen!!! :D

Maar eh, waar heb je jouw taartje mee bekleed? Ziet er erg nat uit.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Ik heb marsmellowfondant gebruikt, zelf gemaakt. Maar omdat ik veel poedersuiker had gebruikt tegen het plakken, was het heel poederig. Daarom heb ik een beetje water erover gekwast. Want ik wilde het taartje netjes op de foto voordat ik hem aansneed haha.

4

leuk roosje, maar had even gekeken op je site.
Maar wat voor taart bak je ze lijken zo plat.
Dat probleem had ik ook altijd tot ik hier goed rond ben gaan neuzen.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

Mijn blikken zijn een beetje te groot. Of mijn beslag is een beetje te weinig, net hoe je het bekijkt. Dit taartje is gemaakt van een restje beslag wat ik over had van cupcakes. Kort door de bocht is het restverwerking haha.

6 Laatst bewerkt door sypeyu (01-08-2009 23:06)

wat voor maat heb je dan.
ik gebruik voor taartje en cupcakes ook niet hetzelfde.
o stom leews nu dat het amandelbeslag was.
weet ik ook niets van.
hoe dat werkt.

Ik gebruik gewoon mijn standaard recept voor cake. Ik heb nu die amandelmix gebruikt en ik merkte meteen dat die veel steviger is, dat is dan makkelijk met doorsnijden om te vullen. Het blik dat ik nu gebruikte was een boterkoekblikje, weet de afmeting niet precies. Verder heb ik 2 springvormen van 28 en 26 cm
Volgens mij moet ik als ik echt een hogere taart wil maken biscuitbeslag maken. Dat recept is hier vast wel ergens te vinden.

8

Een hogere taart maak ik idd met biscuitbeslag. Ja en een boterkoekblik is ook plat.
Ik had ook zulke grote vormen dus heb nu kleinere aangeschaft.
kan ik meer oefenen en is leuker om weg te geven

Ik wil een paar bolletjes aanschaffen, die zijn inderdaad mooi klein en leuk om weg te geven.

10

Bij de hema heb je ook hele leuke kleine springvormpjes (niet duur)

Bedankt voor de tip, ik had van de week al bij Xenos gekeken. Daar heb ik een klein bloemvormpje gehaald. Ach door schade en schande word je wijzer toch? Haha

12

leuk geoefend, je kunt ook eens kijken bij de ikea daar verkopen ze de blanda serie dat zijn mooie bolletjes van rvs daar kun je gewoon ook in bakken ... even inspuiten met bakspray en je hebt een perfect bolletje :)

13

Ziet er lekker uit! En hoe is het amandelbeslag? Ik heb het hier ook liggen, ruikt in ieder geval heerlijk..

Het amandelbeslag is heerlijk. Er zitten alleen wel stukjes kandij ofzo in. Dat bakte ietsje aan in mijn kleine siliconenvormpjes.