1

Onderwerp: Help Help Help!!

Ik heb nu al een paar keer geprobeerd om met het recept van de site (basisbiscuit) te maken maar steeds wordt ie niet luchtig...
Wat doe ik verkeerd?
Heb nog maar een paar weken om te oefenen, het is namelijk voor een klein deel van de bruidstaart van ons zelf, omdat mijn vader de gewone biscuit mix niet mag hebben.. (lactose allergie)
Ik leg de eieren in warm water, en mix ook terwijl de bak in warm water staat...
Heb al vanalles geprobeerd maar helaas.....
Wie kan mij helpen????????

Groetjes Kim

2

Re: Help Help Help!!

Mix je de eieren en de suiker samen???, en dat op de hoogste stand mixen( zeker 10 minuten),en dan de bloem/maizena erbij...dan zou het toch moeten lukken... ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Precies zoals de omschrijving zegt zo doe ik het.
Dus inderdaad de suiker en eieren mixen, minimaal 10 minuten en daarna de gezeefde bloem, maizena enz erdoor spatelen....
Snap er echt helemaal niks van...

4

is je kom groot genoeg? Je gardes mogen niet helemaal in het beslag verdwijnen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

5

Is je beslag voor het mengen met het meel mooi wit en luchtig, een beetje zoals geklopt eiwit? Zo niet, dan moet je toch nog wat langer mixen. Een andere optie is dat je het meel te grondig door het beslag spatelt. Zo kort en weinig mogelijk spatelen en niet roeren, zo hou je de lucht zo goed mogelijk erin.

Ik hoop dat hier wat bij zit voor je...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6 Laatst bewerkt door kimmetje (31-07-2009 13:36)

Ik let er goed op dst mijn mixers niet onder komen, dus dat is het ook niet..
Het is mooi stevig en luchtig voor ik de bloem etc erbij doe.. daarna zakt het ook wat in heb ik het idee...
Misschien dat ik dan toch nog te veel erdoorheen spatel...
Maar het moet toch goed mengen?? En spatelen waarmee? met een garde, een houten lepel? Ik doe het nu met een soort van uitlikker ofzo... ik weet niet hoe zo'n ding heet...

Oh ja, ik heb het ook het idee dat er water in de eieren komt als ik ze in water leg....
En ik vervang 1/3 deel van de bloem door cacao omdat het een chocobiscuit moet worden..
De volgende hoeveelheden hou ik aan:
4 eieren
120 gram suiker
zakje vanillesuiker
80 gram bloem
40 gram cacao
snufje zout

7 Laatst bewerkt door nicole th (31-07-2009 13:50)

kimmetje schreef:

Ik let er goed op dst mijn mixers niet onder komen, dus dat is het ook niet..
Het is mooi stevig en luchtig voor ik de bloem etc erbij doe.. daarna zakt het ook wat in heb ik het idee...
Misschien dat ik dan toch nog te veel erdoorheen spatel...
Maar het moet toch goed mengen?? En spatelen waarmee? met een garde, een houten lepel? Ik doe het nu met een soort van uitlikker ofzo... ik weet niet hoe zo'n ding heet...

Oh ja, ik heb het ook het idee dat er water in de eieren komt als ik ze in water leg....
En ik vervang 1/3 deel van de bloem door cacao omdat het een chocobiscuit moet worden..
De volgende hoeveelheden hou ik aan:
4 eieren
120 gram suiker
zakje vanillesuiker
80 gram bloem
40 gram cacao
snufje zout

Wat je ook nog eens kunt proberen....receptbeschrijving zegt dat je bloem erdoorheen moeten spatelen, ikzelf hebt daar niet zo'n goede ervaring mee...DUS....als ik de bloem erbijdoe zet ik mijn kennie op de laagste stand en daarna nogmaals  10min( of soms zelfs langer) op de hoogste stand totdat je een echt, echt een dikke en witte massa heb, neem je eens de tijd en probeer dat eens ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

8 Laatst bewerkt door LekkerTaartje (31-07-2009 14:02)

Mag hij wel gewone cakemix, zonder melkpoeder? Dan heb je hier misschien iets aan http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56888
Ik maak 't dan met koopmans boerencakemix, daar zit (volgens mij) geen melkpoeder in. En je kan er ook gewoon cacao doorheen doen voor chocobiscuit.
Als je toch het recept wil gebruiken van deze site, helpt 't vaak om de eieren eerst een paar minuten goed los te mixen, voordat je de suiker erbij doet. Dan echt minstens tien minuten hoogste stand mixen, het moet echt heel dik en luchtig zijn. En wat ook wel wil helpen is twee flinke theelepels bakpoeder erbij! Dit roer je eerst door de bloem en cacao, voordat je het door het beslag schept.
Hoop dat 't je lukt!

'I love it when a cake comes together'

9

ik heb een iets ander recept maar voeg altijd een theelepeltje bakpoeder toe. en niet TE lang in de oven

10

Wat heb jij voor recept mikado?
En hoe lang doe jij het in de oven?  Want ik kijk altijd even maar als ik dan chech is ie nog niet gaar van binnen...

11

je ei en suiker zijn goed luchig als....
wanneer je de gard er uit haald, en wat daar af komt lopen, als je daar een 8je mee draait/tekend op je belag... en dat blijft staan in je bestag zonder dat het weg loopt.

dat leren ze de bakker op school op die manier....hoop dat je het snapt

dan kan je voorzichtig/rustig en niet meer dan nodig met een spatel... zeker geen gard... je bloem er door spatelen. goed over de bodem van je beken gaan met je spatel. liefst spatelen en je bloem er bij schenken tegelijk..... is misschien wel iemand in de buurt die je daar bij kan helpen.

12

Super bedankt allemaal voor jullie reacties!!
Mijn biscuit komt zojuist uit de oven en hij is errug luchtig volgens mij!!
Zo luchtig is ie nog nooit geweest!!! Ben helemaal blij dus!!!! :D