1

Onderwerp: waarom lopen toch altijd m'n koekjes uit!

Elke keer als ik koekjes bak lopen ze uit! Ik heb al verschillende recepten geprobeerd (die van PP vind ik niet zo lekker), zandkoekjes en het recept van Mascha. Wat doe ik toch fout????  Ik heb trouwens basterdsuiker i.p.v. gewone suiker gebruikt. Zou dat het kunnen zijn?

2

Re: waarom lopen toch altijd m'n koekjes uit!

Dat zou kunnen, basterdsuiker is van een andere samenstelling als gewone suiker. maar zeker weten doe ik het niet.
Maar wat je kunt proberen is meer bloem te gebruiken ipv zelfrijzend bakmeel. Door het bakmeel gaan de koekjes 'uitlopen'
Ook een korte baktijd wil helpen. Dus oven al goed op temperatuur laten komen, de koekjes in de oven schuiven etc.
Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

ik doe het ook wel eens met basterdsuiker, en dat werkt prima.
zandkoekjes zijn niet geschikt hiervoor. het recept van pp of de koekjesfee is echt hiervoor bedoeld en lopen dus niet uit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

staat het recept van de koekjes fee hier ergens?

ja :Y

als je zoekt op koekjes en selecteerd dat je alleen bij ingezonden recepten wilt zoeken, kom je hem vast tegen
nerm aan dat ze hem ook op haar site heeft, ze heet hier karentje

groetjes Tirza     

6

Ah bedankt, gevonden op haar eigen site (forum)

7

tipsytaartje schreef:

als je zoekt op koekjes en selecteerd dat je alleen bij ingezonden recepten wilt zoeken, kom je hem vast tegen

Dank je wel, Tipsytaartje, nu weet ik eindelijk hoe ik de zoekfunctie beter moet gebruiken! Als ik een zoekopdracht intoetste, kreeg ik altijd heel veel topics te zien die kant noch wal raakten met wat ik wilde weten (waar toevallig w.s. ook het woord in stond wat ik zocht, b.v. boerderij). Toen dacht ik al; het zou handig zijn als je als b.v. alleen de taartenparade zou kunnen selecteren.
Wat blijkt nu?!?!?!? Dat kan gewoon!!!! Is dit een kwestie van blond (eerder beginnend grijs) of gewoon niet langer kijken dan je neus ver is?
Dus nogmaals; dank je wel. Dit maakt mijn zoeken een stuk makkelijker!

ik gebruik voor mijn koekjes ook wel eens bastaardsuiker en heb dan ook geen probleem met "uitlopen"  maar ik heb wel eens gehoord dat je dus beter geen zelfrijzend bakmeel moet gebruiken maar gewoon bloem.... of t echt zo is    i dont know :think:    eigenlijk als je t nagaat zou t wel kunnen kloppen he   :Y  als je wilt dat iets gaat "rijzen" / uitlopen dan gebruik je dus zelfrijzend bakmeel  en dat wil je bij de koekjes niet hebben dusssss dan geen zelfrijzend bakmeel gebruiken ... its a simpel    :D:D

Select, make, bake!

Johanna schreef:
tipsytaartje schreef:

Dank je wel, Tipsytaartje, nu weet ik eindelijk hoe ik de zoekfunctie beter moet gebruiken! Als ik een zoekopdracht intoetste, kreeg ik altijd heel veel topics te zien die kant noch wal raakten met wat ik wilde weten (waar toevallig w.s. ook het woord in stond wat ik zocht, b.v. boerderij). Toen dacht ik al; het zou handig zijn als je als b.v. alleen de taartenparade zou kunnen selecteren.
Wat blijkt nu?!?!?!? Dat kan gewoon!!!! Is dit een kwestie van blond (eerder beginnend grijs) of gewoon niet langer kijken dan je neus ver is?
Dus nogmaals; dank je wel. Dit maakt mijn zoeken een stuk makkelijker!

graag gedaan :)

groetjes Tirza     

10

:think: Ik wil niemands koekjesfeestje bederven maarre.... het recept van de koekjesfee en van PP zijn toch echt exact hetzelfde! :+
Maar ik vind ze  ( helaas? ;) ) juist errug lekker! :9

Ik leg ze wel altijd eerst in de koelkast en vandaag zelfs, ivm de temperatuur ( 42 graden  :s) in de diepvries, op aanraden van Constance ( PatisStance) :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Ik heb ook gewoon bloem gebruikt. Nu waren ze vandaag ook nog eens slap! (in een koektrommel, zonder decoratie).  Het recept van de koekjesfee lijkt inderdaad wel erg veel op PP! Alleen staat er duidelijk patisseriebloem bij. Weet iemand wat dat is? (vast een belgische uitdrukking)

12

Heet volgens mij in NL patentbloem: is extra fijn gemalen.

Maar of het verschil maakt weet ik eigenlijk niet :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

owww ik weet al waar ik de fout in ging....

er was een topic waarin karen tipc en trucs voor de koekjes gaf...

** zoekt op**

deze:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=4721

misschien staat daar iets in waar je wat aan hebt

groetjes Tirza     

14

o, das een goeie (ik heb namelijk gewoon alles gelijk inde mixer gemikt...)

15

ik gooi altijd alles tegelijkertijd in de kom van mijn kenwood. En tot nu toe zijn mijn koekjes nog niet mislukt (wel even afkloppen ;))
ik gebruik de margarine van AH, bloem van Lidl, suiker (1,5 kg pak van AH), eieren (zowel de M als de L uitvoeringen)

16

weet je waar ik gewoon last van heb??????
van heel veel pech! denk ik!

17

Laat je niet kisten door die koekjes! De aanhouder wint altijd! Gewoon blijven proberen! :Y

18

ja, dat ga ik zeker doen! De vorige lading is alweer bijna op! Ik word er baggervet van, maar groeien doe ik nu toch al!