1

Onderwerp: Kapsel wordt niet hoog.

Hallo allemaal,
Ik heb nou al een paar keer een taart gebakken en mijn kapsel wordt niet hoger dan 2/3/4cm. wat doe ik nou verkeerd?:s

Dream,Believe,Achieve.

2

Re: Kapsel wordt niet hoog.

ff de zoek functie gebruiken en dan zie je al snel wat et probleem kan zijn
dingen zoals
- eieren te koud
- niet lang genoeg gemixt (staat niet voor niks 10 min)
- iets is verkeerd gegaan met afwegen en zo
- kan aan je oven liggen
- mssn is de te heet of juist te koud

9 van de 10 keer ligt et aan de eieren en niet lang genoeg mixen

3

Of je hebt gewoon niet genoeg beslag gebruikt. Dat proef je snel genoeg. De kapsel moet droog en luchtig zijn.
Of je opent de oven te vroeg, of hij sluit uberhaupt niet goed.
Kortom genoeg dingen waar het aan kan liggen. Nu nog aan jou om erachter komen waren het aan ligt!
Suicces.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Bij de biscuitmix van de taartenshop moeten de eieren toch niet warm zijn?

5

leo1nie schreef:

Bij de biscuitmix van de taartenshop moeten de eieren toch niet warm zijn?

Niet warm maar toch minimaal op kamertemperatuur. Sommige hier leggen de eieren eerst 10 min. in heet water. Zelf doe ik dat niet, maar mijn eieren staan nooit meer in de koelkast!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

als je eieren warmer zijn kun je er veel makkelijker lucht in kloppen dan wanneer ze koud zijn... ik leg ze ook altijd een tijdje in warm water... en mijn kapsels rijzen nog net niet de pan uit!

7

gebruik je mix of een ander recept? ik hou zelf altijd het schema met de hoeveelheden aan van  felicitaartjes.  www.felicitaartjes.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=197033

misschien dat eens proberen en verder de eieren warm en de oven niet opendoen tijdens het bakken !
suc6 en ik ben heel benieuwd naar je eerste taart ! wel hier showen hoor!

8

Ik ben nog nieuw hier en heb vandaag mijn eerst biscuit gebakken, maar het zelfde probleem hij is niet hoog. Heb toch een goede pme vorm, eieren op kamertemperatuur en de oven niet open gehad. Heb ook geen idee wat er mis zou zijn gegaan. Heb trouwens ook 10 minuten gemixt met de mixer.
Het moet mijn eerste thuis gemaakte taart worden. Ben beniewd als ie gelukt is zet ik een foto van op!

Groetjes, Ilse