Onderwerp: Een hele (voet)bal
Heeft iemand van jullie wel eens een hele bal gemaakt?
Ik wil dat binnen kort voor een stapel taart maken, dus 4 lagen op elkaar waarvan er dus een hele bal op moet maar hoe ga ik dit aanpakken??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Een hele (voet)bal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand van jullie wel eens een hele bal gemaakt?
Ik wil dat binnen kort voor een stapel taart maken, dus 4 lagen op elkaar waarvan er dus een hele bal op moet maar hoe ga ik dit aanpakken??
Ik zag laatst in een van de boeken op deze site een hele bal, misschien heb je er iets aan.
http://picasaweb.google.com/AllAboutCraft
in party cakes staat een maan bij space shuttle
In de mjam taart staat een beschrijving voor een sinaasappel. Deze is helemaal bol.
Ik denk dat je die bescrijving misschien ook voor voetbal kunt gebruiken?
Op de website van Wilton staat een super beschrijving. Voor het maken van een hele bal. Ik moet er een maken in october. Net begonnen en nu al een hele bal....
Nou dat word gekkenwerk hihihihi
Succes Marielle
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga eerst maar eens in de MJAM kijken want die heb ik ook.
Deze taart heeft een (bijna) heel balletje, 2 Ikeaschaaltjes (maatje tiet ) op elkaar.
Deze taart heeft een (bijna) heel balletje, 2 Ikeaschaaltjes (maatje tiet
) op elkaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTFDJUYL-G.jpg
Ziet er super goed uit zeg!
Hoe heb je de onderkant van de bal zo goed gekregen?
Zitten er kartonnen tussen de bal en de taart en tussen beide bal delen?
En blijft dat goed zitten of heb je het met duvels verstevingd?
Wat een vragen he?
Uh.... dat weet ik eigenlijk niet meer, 't taartje is van 2 jaar geleden... geloof dat ik helemaal niks extra's gedaan had...
Balletje ook niet echt gevuld, alleen wat botercreme tussen de 2 helften en om af te smeren. Was dus niet zo zwaar.
Nou lekker dan hihi nou ik kom er wel uit denk ik, zie aan je taart dat je de bal aan de onderkant een stuk hebt weggesneden, ik probeer wel wat.
Ik heb niks weggesneden, zo'n bolletje is iets afgeplat en de zwaartekracht doet de rest...
ooooo oke, ook goed:D
Ik heb jou taart iig even opgeslagen om te inspipikken!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Een hele (voet)bal