1

Onderwerp: Eerste opdracht, maar een probleem

Ik heb mijn eerste opdracht om een taart te maken binnen!!
Gelukkig voor familie, dus dat geeft iets minder stress!

Maar goed, ik heb dus voor mijn taart Mexican Paste nodig. In het recept
op de site las ik dat daar onder andere suikerbakkerspoeder en glucose voor nodig is. Kan ik hiervoor ook gewoon poedersuiker gebruiken?? En hoe kom ik aan glucose? Ik heb geen tijd meer om het in de shop te bestellen namelijk..

Kan ik om mijn taart te bekleden met marsepein trouwens ook sinaasappelcr

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Eerste opdracht, maar een probleem

Van waar ben je?

Je hebt verschillende winkeltjes waar je terecht kunt. Voor wat heb je de mexican paste nodig, moet je bloemen maken? Misschien is er een andere oplossing

3

Ik woon in Terneuzen, Zeeuws-Vlaanderen. Hier in de buurt is echt niks te vinden...

Ik heb de Mexican Paste nodig voor decoratie op de taart, geen bloemen maar om aardbeien, kersen, blaadjes en omtrekken van cocktailglazen te maken.

(ik zie trouwens net dat ik mijn vraag op het verkeerde forum gepost heb...:$)

4

dat kan je toch ook van fondant doen??

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

5

die fruitfiguurtjes kan je gewoon van fondant maken. (evt met tylose maar dat is niet nodig als je ze van te voren maakt)
Het afsmeren zou ik doen met 1:1 bc evt met een smaakje. Dan weet je zeker dan hij niet gaat smelten.

6

heb je wel tylose in huis? maak dan het recept mexican paste 2; poedersuiker + water+ tylose. Werkt supergoed.

Groetjes, Dorothea.

7

Fondant zou op zich wel gaan, maar de Paste is steviger..zeker omdat je dit ook verder uit kunt trekken. Dat is voor die glazen wel nodig namelijk!

In ieder geval bedankt voor jullie tips! Ik ga de Mexican Paste 2 maken en ik ga mijn taart dan maar afsmeren met botercr