1

Onderwerp: Welke maat roller raden jullie aan?

Ben dus een beginner die d'r spullentjes nog moet kopen.
Welke maat voor roller raden jullie aan om fondant ect uit te rollen?
Zag ook rollers staan met ringen, is dat handig?
En op welke roller passen die ringen?

Bedankt

2

Re: Welke maat roller raden jullie aan?

je kunt ook een pvc buis halen in een bouwmarkt.
die goed wassen en schuren en je hebt een roller! alleen dan veel goedkoper.
ik heb er eentje van 50 cm. erg handig omdat je altijd over alle marsepein of fondant heen gaat en zo geen randjes krijgt.

en ik heb een kleintje van 15 cm voor als ik alleen de decoraties ga maken. ringen heb ik niet.

3

Ik werk dus ook met pvc buizen. Vind ze prima werken. ik heb er een van 50 cm en een van 40 cm. De laatste gebruik ik het meeste. Daarnaast, net als Chantal, dus ook nog een kleintje voor de kleine decoraties.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

ik heb een hele fijne siliconenroller gekocht van 40 cm. Maar ik heb jaren een gewone houten roller gebruikt hoor, daarmee lukt het ook en die zijn een stuk goedkoper ;) Ik zou je in elk geval aanraden een kleine roller te kopen, van welk materiaal dan ook, want die gebruik je heel veel voor klein werk. Die ringen, ik weet wat je bedoelt maar nooit gebruikt dus ik weet niet of ze handig zijn....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

de ringen zijn echt heel handig.
als je puzzelplaatjes oid maakt dan heb je alles dezelfde dikte.
het lijkt gewoon netter dan dat het zo ongelijk is

6

ik gebruik sinds kort de roller van tubberware, die had ik geleend van een buurvrouw nadat mijn houten deegroller kapot was, nou echt ideaal, je kan er water of ijsgruis indoen,  of juist warm water wat je maar wilt, in de zomer werkt koud water perfect, het water verzwaard de roller en houdt het marsepein koel... ik gebruik niets anders meer.

groetjes Esther

groetjes van Esther

7

Dames allemaal bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.

Natascha

8

zouden er ook ringen bestaan die je om een pvc buis kan doen? Iemand een idee?

9

Ik gebruik ook de tupperware roller... MAAAR PAS OP met het vullen van de roller met water want op een of andere manier rol ik soms de dop eraf... als er dan water oid in zit dan ligt dat zo op je fondant of marsepein.
Dit is me gelukkig nooit overkomen omdat ik de roller nooit vul.

Groetjes,
Efje