1

Onderwerp: Orchard uitsteker vraagje

hoe krijg ik de mmf nu uit de uitsteker? ik krijg hem er niet heel uit :(

2

Re: Orchard uitsteker vraagje

Even met een speld voorzichtig peuteren?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

geen idee ik zor dat ze op mijn werkblad blijven liggen.
door het lapje fondant eerst op te laten drogen.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

oke ik geef het op wie heeft er tips om met deze uitsteker om te gaan voor ik hem het raam uit gooi haha.

5

tips:
- kalm blijven!
- niet gaan gooien of smijten :lol:
- je rolt je fondant met tylose dun uit en draait het lapje om
- laat deze even rusten
- dan het lapje weer omdraaien en je uitsteker gebruiken
- met een speldje (knopspeld, veiligheidspeld die je in je taart-spullen-koffer hebt gedaan nadat hij is schoongemaakt en dus alleen hiervoor gebruikt) het heel voorzichtig los prutsen als het nodig is
- of je drukt met je ball-tool even in het midden van je uitsteker die nog gevuld is met de fondant en dan valt je bloemetje er ook uit.

En gewoon blijven proberen!!!

6

vergeet ik nog een hele belangrijke tip: de zoekfunctie van het forum :Y als je die gebruikt gaat er een wereld vol informatie open! En dan ook nog de FAQ

en geduldig zijn ;)

7

nathalie bedankt voor je antwoord ik had de zoekfunctie gebruikt maar was vol op bezig en kreeg dus niet het geen wat ik zocht. zal vanavond nog wel ff op me gemak gaan zoeken. denk dat de warmte ook meespeelde vanmorgen want ook een andere uitsteker had ruzie met me. ben verstandig geweest en heb het weg gelegd en ben niet gaan gooien haha.

8

kan toch nog steeds niet veel vinden over deze uitsteker zoek ik verkeerd? wat gebruiken jullie voor deze uitsteker fondant of marsepein? moet er tylose door de fondant? werkt ie ook met mmf?

9

Ik heb hem van de week met MMF zonder tylose gebruikt. De kleinste lukt me niet, bij het eruit halen braken de blaadjes af. Vorige week lukte de keinste juist weer wel :grr:

Wel de MMF goed laten drogen (zeker een dag). Ik gebruik nog wel eens de kleine (12cm) blanda bollen om de bloem op te laten drogen. Dan staan de blaadjes iets omhoog. Wel uitkijken met het eraf halen wat de bloem is heel fragiel en hij wil wel eens vast gaan zitten op de bol. Als je hem dan los haalt breekt hij alsnog.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

dat laatste doe ik ook. op alles wat bol is en de goede maat.
smeer het dan wel in met wat crisco.
dan krijg ik hem er beter af na het uitharden.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11

Ik vind mmf toch echt te zacht hiervoor, ik zou liever pettinice of een fondant met tylose gebruiken. Dat gaat toch echt makkelijker....

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

MMF lijkt mij ook niet het beste!?!?!

Andere tip, niet uitdrukken, maar lapje fondant erover heen leggen, nog een keer aandrukken met de roller en dan omkeren, JEM methode dus, moeilijk uit te leggen, maar als je het niet snapt, mail me dan maar!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

Ik tik ze er ook wel uit. Dus fondant dun uitrollen, omdraaien, even laten liggen, dan weer terug draaien, uitsteken. Dan houd ik de cutter op de kop, dus dat ronde middending in je hand houden en tik ik tegen de blaadjes aan. Zo tik je ze los, omdraaien en keurige bloemen..... Succes!

Enjoy!