1

Onderwerp: Welke bakvorm??

Sinds kort heb ik een nieuwe verslaving, taarten bakken en decoreren. Op dit moment ben ik in het bezit van een ronde en een vierkante vorm. Beide van 20 cm. Ik wil mijn bakvormvoorraad graag uitbreiden met een ronde vorm waarmee ik in combinatie met die van 20cm een stapeltaartje kan maken. Welke vorm raden jullie me aan 15 cm of`12,5 cm. Worden er trouwens ook wel eens vierkante stapeltaarten gemaakt of zeg ik nu iets heel doms?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2

Re: Welke bakvorm??

Ik zou eerlijk gezegd als ik jou was - en echt verslaafd dus ;)  niet voor een kleinere maar voor een grotere maat gaan :D ( 25 cm dus, je zult zien dat je die al heel snel vaker zult gebruiken dan de 15 cm) en dan nog een kleintje erbij van 15 cm is niet zo heel duur.

Vierkante stapeltaarten worden zeker ook gemaakt! Ik heb zelf een soort bouwpakketvorm waarin je alles van 5 t/m 30 cm kunt maken, maar er zijn ook verstelbare bakringen voor vierkant, als ik me niet vergis :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik zou gaan voor een vorm van 15 cm en een vorm van 25 cm erbij (heb ik zelf ook).
Daarmee kun je echt alle kanten op:
Mooie stapels, klein bedanktaartje, grote verjaardagstaart en noem maar op.

Als de vorm 5 cm verspringt, oogt dat mooi (vind ik tenminste).

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Bedankt voor jullie antwoordnen. Ik ben echt blij met dit forum en de adviezen van ervaringsdeskundigen.

5

Ik zou bij mezelf gaan bedenken of je vaker voor veel of voor weinig mensen zal bakken.
Ik heb bijna niet van die hele grote taarten en dan zou ik voor de 15 cm kiezen. Zeker als het is om een stapel te proberen. En die 5 cm verschil vind ik zelf een minimum. Een groeter verschil vind ik mooier. 5cm klinkt veel maar is rondom maar 2,5 cm.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.