1

Onderwerp: stapeltaart aansnijden

heb gezocht maar kan mijn antwoord niet echt vinden.

hoe doen jullie het met een stapeltaart en aansnijden. hij wordt als het goed is 4 hoog. het is voor een trouwerij dan is het natuurlijk het leukst als ze de bovenste taart kunnen aansnijden maar ik ben zo bang dat dan de taart omkukkeld of instort. is het misschien beter om een losse aansnij taart te nemen?

moet ik ook een lange deuvel door alle lagen doen? en hoe haal je die deuvels er weer uit bij het snijden?

2

Re: stapeltaart aansnijden

Kijk eens hier in de FAQ!! Dat staat los van de zoekfunctie van het forum en heel handig om eens helemaal door te lezen. ;)

3 Laatst bewerkt door jolanda80 (29-07-2009 07:47)

die heb ik ook al gelezen ben al ff aan het spitten geweest. maar mij gaat het om een hoge stapel dus was benieuwd naar de ervaring van de ervaren baksters. :)

4

ik lees met interesse mee, want ik ben ook benieuwd naar hoe dat gaat.

nee het kukelt niet om als je goed stut. kijk eens op tartacadabra.nl voor het stapelen. met die instructie kun je heul hoog stapelen.
en echt, het loont om te zoeken via de zoekfunxtie:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … 1065671764

ik heb gezocht op stapeltaart en aansnijden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

nou dan zoek ik denk ik verkeerd :( heb echt gezocht heb de how to bekeken van tartacadabra en was dus idd benieuwd of je daarmee hoog kon stapelen.

7

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … =819131599

stapeltaart and aansnijden en dan de zoekactie beperken tot taartdecoratie algemeen.

8

bedankt ben weer verder aan het spitten toch niet goed gezocht (al dacht ik van wel) 

nog wel het vraagje mbt de deuvels doe je die per taart erin of nog een lange door een aantal taarten? las net wel ergens hoe je ze verwijderd. en ook handig las ik op schrijven hoeveel erin zitten.

idd dowels per taart. je kunt een lange erin doen als je hem bijv moet vervoeren. niet vergeten om dan ook een gaatje in he midden van het kartonnetje te maken, anders kan je dowel er niet doorheen ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

weet nog niet of ik hem moet vervoeren of daar op kan zetten.  bedankt iig voor de hulp.

11

Ik weet niet of je snijschema's hebt, voor de taarten? Je kunt HIER een link vinden ernaar. Misschien heb je er wat aan. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!