1

Onderwerp: heating core?

ze raden vanaf een bepaalde grote een heating core aan.
kan ik hier ook iets anders voor gebruiken in plaats van DE heating core??
die ben ik nl vergeten mee te bestellen en om hem nu apart te bestellen.

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

2

Re: heating core?

Je kunt ook iets anders van voedselveilig metaal of ovenvast glas gebruiken lijkt me.... Het gaat erom dat het iets is dat warmte geleidt zodat het binnenste van een grote vorm ook goed gaar wordt. Het handigst is er ook wat beslag in te doen, zodat het gat in het biscuit dat is ontstaan door de heating core-vervanger weer opgevuld kan worden. Ik denk dat een metalen mok bijvoorbeeld prima zou moeten werken.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Jozien schreef:

Je kunt ook iets anders van voedselveilig metaal of ovenvast glas gebruiken lijkt me.... Het gaat erom dat het iets is dat warmte geleidt zodat het binnenste van een grote vorm ook goed gaar wordt. Het handigst is er ook wat beslag in te doen, zodat het gat in het biscuit dat is ontstaan door de heating core-vervanger weer opgevuld kan worden. Ik denk dat een metalen mok bijvoorbeeld prima zou moeten werken.

of blandana bol ikea of hoe heten die kommetjes??

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

In principe hoef je alleen een heating core te gebruiken bij vormen die de diepte ingaan zoals bv een grote bolvorm. De grotere "Normale" bakvormen (30/35 cm) bak ik altijd zonder en dat gaat prima als je de temperatuur in je oven langzaam laat oplopen van 150 tot 175 en de baktijd iets verlengd.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl