1

Onderwerp: gewicht van decoraties

ik wil een stapeltaart maken, en daarop komen 2 letters en een & teken te staan.
(rechtop) van Fondant (5 cm hoog)
nu zat ik me gisteravond in bed af te vragen of it niet te zwaar zal worden en dat daardoor de taart door de onderste taart zakt.
ik heb al veel gelezen over hoe je een stapel maakt dus qua ondersteunen en zo weet ik het allemaal.

maarrr is drie van die letters teveel?? of kan dat wel.
vulling wordt frambozenmousse, jam en verse frambozen. afgesmeerd met botercreme en de taart wordt bekleed met marsepein.

alvast bedankt voor het advies!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

2

Re: gewicht van decoraties

moet wel kunnen lijkt mij, voor de zekerheid kan je er een spaghetti stokje door doen tegen het omvallen

3

Of je zet ze op een onderbordje gemaakt van fondant. Goed laten uitharden en daaronder 2 of 3 stokjes. Kunnen ze het ook nog ergens neerzetten mochten ze dat willen.

4

hey, goed idee zo'n onderbordje!
als ik het goed begrijp bevestig je dit dus hetzelfde als de taarten die je stapeld!
blijft het fondanten bordje dan plakken op de marsepein??

www.pleppestaarten.nl

5

kiwi schreef:

Of je zet ze op een onderbordje gemaakt van fondant. Goed laten uitharden en daaronder 2 of 3 stokjes. Kunnen ze het ook nog ergens neerzetten mochten ze dat willen.

Da's wel een goed idee. Dat verdeelt het gewicht ook wat volgens mij.

Groetjes, Marielle

6

femmie schreef:

hey, goed idee zo'n onderbordje!
als ik het goed begrijp bevestig je dit dus hetzelfde als de taarten die je stapeld!
blijft het fondanten bordje dan plakken op de marsepein??

met een klein beetje water wel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

top, thanks

www.pleppestaarten.nl