1

Onderwerp: patchwork cutter grrrr!

Ik was zo blij met mijn nieuwe patchwork cutter (art nouveau bloem) tot ik m gisteren probeerde. Ggrrrr! Dacht dat het beter zou gaan dat de vorige (beren), niet dus. Heb instructies gevolgd: onderkant ingesmeerd met crisoco dan dun fondant gerold erover en... het kwam niet uit de cutter. Andersom: onder bloemsuiker erop een laagje fondant en daarover dun crisco, iets beter maar nog peuterwerk en niet echt mooi. Hoe gebruik ik een patchwork cutter? Wat is de magische truc dat de vormpje w

2

Re: patchwork cutter grrrr!

Ik doe mijn aanrecht insmeren met een beetje crisco. Dan heel dun uitrollen en een beetje laten drogen. Cutter erin drukken en alles eromheem weghalen. Dan met je nagel een klein "tikje" geven tegen de cutter zodat ie wat omhoog wipt. Dit een paar keer herhalen en bij ligt de afbeelding dan keurig op mijn aanrecht.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/extr … eb1b6ef4d3

als je dat volgt lukt het.
ik weet niet of je alleen fondant hebt gebruikt, maar dat is te slap. met tylose werkt beter, en met een deel gumpasta erbij werkt nog beter

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik zat eerst ook te klooien met die cutter maar toen ik mexican paste gebruikte niet meer.

5

Hallo ,een vraagje kan je tylose of mexican paste nog wel eten?
Bedankt annabelle

6

ik gebruik gumpaste. Werkt fantastisch!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Sinds ik Mexican paste en gumpaste heb ontdekt, gebruik ik niks anders meer voor patchwork cutters en tappits. Gaat als een tierelier.

Tylose en Mexican paste zijn wel eetbaar, maar niet echt lekker.

8

ja, ik ook. werkt ook goed bij je bloem art noveau! heb ik ook en is mooooiii he!
gewoon mexican paste.  dun uitrollen, beetje crisco en als het niet loslaat even wachten na het uitrollen. ook een heel fijn naaldje wil wel eens helpen. deze steek je heel voorzichtig een stukje in, bij de rand en dan gaat het prima. (gewoon even zelf pielen, dan lukt het je zo! wel uitkijken dat je het niet beschadigd met het naaldje)

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

ik gebruik de ballina gum paste als ik patchworkcutters gebruik.
Dit werkt erg goed

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

10

Petr@ schreef:

Tylose en Mexican paste zijn wel eetbaar, maar niet echt lekker.

idd :Y maar je rolt het zo dun uit, dat dat niet echt uitmaakt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

ik doe er een velletjes folie tussen. blijft uitgestoken mex.paste aan plakken of ligt goed los op de ingevette ondergrond en hoef je niet te pielen om hem uit de vorm te krijgen.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]