1

Onderwerp: Helpp....Fondant en poedersuiker

Wat is het gevolg van fondant met poedersuiker?? Ik had gister mijn eerste taart bekleed en versierd met een super leuke heks. Nu had ik bij mijn bestelling de crisco niet ontvangen en mijn fondant plakte heel erg. Nu had telkens poedersuiker op mijn handen en werkblad gedaan, maar kan het zo zijn dat je fondant daar nog plakkeriger van wordt of juist sneller uitdroogt. Mijn heks heeft namelijk nogal wat scheurtjes!!

Trouwens.. hoe dik moet je je fondant uitrollen om je taart te bekleden? Ik had nog maar heel weinig en had het te dun uitgerold en toen was hij gaan scheuren.

2

Re: Helpp....Fondant en poedersuiker

het dun uitrollen kan de oorzaak van het scheuren zijn. Ik gebruik voor het bekleden nooit crisco, alleen poedersuiker. de dikte van mijn lap is meestal tussen de 2 en 4 mm.

3

Je hoeft geen crisco te gebruiken, da's alleen een merknaam. Plantaardig frietvet (zo'n blok) werkt ook prima.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

ik gebruik ook nooit geen crisco, maar ook geen poedersuiker, want dat kan je blijven zien op je fondant.
ik gebruik altijd een klein beetje maizena en dat kan je er ook zo weer afvegen, zonder dat je er veel van blijft zien.
werkt perfect

5

Hoi ik gebruik ook nooid crisco,maar een klein beetje maizena .werkt lekker en je ziet er niks van .ik rol mijn fondant 3mm dik ongeveer .