1

Onderwerp: Vraagje over jam

Hai!

Misschien stond het al ergens, maar heb er dan waarschijnlijk overheen gekeken.. sorry dan!
Voor een opdrachtje moet ik een taart maken met als vulling een laag slagroom en een laag jam.
Moet ik de jam met nog iets mixen, hoe zorg ik ervoor dat de jam niet helemaal in de cake wordt gezogen? Moet ik een speciale jam kopen?
Of maakt het niet uit en kan ik gewoon een laag jam erop doen?
Bedankt alvast :)

Groetjes, Fr

2

Re: Vraagje over jam

Gewoon simpel, een laagje over de biscuit verdelen...Om ervoor te zorgen dat de jam niet in de taart trekt, hoef je niet veel te doen. Gewoon geen lightjam kopen :+ Je kunt eventueel je biscuit nog wat tremperen (een beetje suikersiroop met een smaakje erop druppelen) maar ik doe dat eigenlijk vrijwel nooit.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik mix ook nog wel eens de jam mee met de slagroom of botercreme. Ik hou er ook niet van als hij in de taart trekt.
Wat ook al iets helpt is eerst de slagroom en dan de jam er bovenop. Dat zal wel met de zwaartekracht te maken hebben, maar het is mij opgevallen dat het helpt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik smeer de jam ook gewoon op de biscuit, de laag met jam trempeer ik niet omdat het dan wel erg vochtig wordt.

5

Ik gebruik regelmatig lightjam maar dat trekt bij mij ook niet in het biscuit

Groetjes Ingrid

6

als ik jam gebruik die wat dun is, smeer ik er eerst een heel dun laagje botercreme onder, voor mijn gevoel blijft de jamdan gewoon zitten zonder "door"te lopen

groetjes José

7

Ik gebruik altijd light jam.
Dijkje spuiten ja er tussen en smullen maar